Klacht Roan Camping Holidays: Roan past wel heel vroegtijdig de prijzen van alle accomodaties enorm aan.

Weck1

Wij hebben eind november bij Roan Camping Holidays een accommodatie in Kroatië geboekt. De vakantie betreft 17 dagen, vanaf 7 mei. Op deze boeking was een vroegboekkorting. Je mag bij Roan annuleren of omboeken tot 1 februari. Dat is netjes. Ook hebben we de voorwaarden gelezen. Daarin staat dat Roan zich het recht voorbehoud om lastminute kortingen en overige acties door te voeren. Wat schetst onze verbazing als blijkt dat Roan begin februari de prijzen van zowat alle accommodaties enorm verlaagt. In ons geval worden de prijzen ruim 3 maanden voor vertrek met 43% verlaagt. Wij zijn nu ruim 420 Euro meer kwijt. Wij hebben hierover gebeld met Roan. De dames zijn vriendelijk maar hebben geen autorisatie om iets te doen. De leidinggevende dame waar we mee in contact komen geeft ons in duidelijke bewoordingen aan dat Roan er niets mee doet. Prijs is prijs. Dan hadden we maar later moeten boeken. Volgens de dame in kwestie boeken heel veel mensen pas in februari omdat deze mensen weten dat Roan dan pas de prijzen verlaagt. Het kortingsbeleid van Roan wordt door haar vergeleken met vliegreizen want daar werkt het volgens haar ook zo dat degene die het eerste wil boeken, altijd het meest betaald. Na enig aandringen hebben we het opgegeven. Echter zitten we na enige dagen nog steeds met een onprettig gevoel dat we teveel hebben betaald. Wij huren al jaren stacaravans bij een andere reisorganisatie maar hebben dergelijke prijsverlagingen nog nooit meegemaakt.

Wij zouden graag zien dat Roan ons tegemoet komt in het door ons teveel betaalde bedrag.

Roan Camping Holidays
    Beste familie Weck,

Zoals telefonisch met u besproken, kunnen we u helaas niet tegemoet komen. U heeft in November uw vakantie geboekt in de vroegboekperiode, waardoor u de volgende voordelen had. U bent verzekerd van een plek op uw favoriete camping, u heeft een 14=7 korting ontvangen en de mogelijkheid gehad om tot 1 februari kosteloos te wijzigen of te annuleren. U bent op dat moment akkoord gegaan met onze voorwaarden en de (prijs)condities. Wij controleren met regelmaat onze beschikbaarheid en stemmen de prijs steeds af op vraag en aanbod. Dit is gebruikelijk in de reisbranche en wordt ook gehanteerd bij vliegvakanties, vliegtickets en cruises.Om die reden kunnen wij dan ook niet overgaan op enige tegemoetkoming.

Wij wensen u desalniettemin een hele fijne vakantie in Kroatië.

Janeczka Milton
    Roan Camping Vakanties
    Weck1
    Helaas is deze klacht niet naar tevredenheid opgelost.

Weck1
Voor ons is deze klacht niet opgelost. De aangehaalde vergelijking is niet correct. Als ik ga vliegen, dan is de vlucht zeer goedkoop als ik vroegtijdig reserveer. Hoe later je boekt, hoe hoger de prijs van de vlucht. Het moment (3 maanden voor vertrek) waarop Roan de fikse prijsverlagingen over de gehele linie doorvoert hebben wij nog nooit meegemaakt. Het is voor ons een reden om niet nogmaals een reis te boeken bij deze organisatie en een ieder te adviseren niet voor februari te boeken.

Ook een klacht indienen over ?