Klacht Robeco: Excessieve procedure Robeco ivm witwaspraktijkrm

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 547178
Gebruiker
Ingenieur
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Geachte heer, mevrouw,
In het kader van bestrijding witwaspraktijken wil Robeco veel informatie en wil identificatie. Dit is een erg uitgebreide en ingewikkelde ICT procedure. Dit geldt ook voor kleine rekeninghouders met een rekening waar weinig tot niets gebeurt. Dit schiet het doel totaal voorbij. Witwaspraktijken zijn hier niet aan de orde.
Het is erger. Rijbewijs wordt niet geaccepteerd als identificatie. Dit is een officieel identiteitsbewijs
Bovendien is Robeco niet bereikbaar. Het telefoonnummer heeft steeds een gigantische wachtrij. De mail heeft een wachttijd van twee weken.
Nog erger: dreigement om rekening te blokkeren! Dit is mijn geld !




De oplossing

Mij niet vragen om extra informatie en identificatie als kleine rekeninghouder

D

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ingenieur
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik begrijp de uitleg. Ik zie dat Robeco serieus werkt aan de bereikbaarheid. De Rijksoverheid stelt eisen aan identificatie. Het moet een paspoort zijn. Ik vind dat voor kleine rekeninghouders overdreven. Ik laat het hierbij
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Robeco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen