Klacht Robeco: onrechtmatig vergaren van prive informatie rekening houder en dreigen met afsluiten rekening

Heere62

Robeco is bezig met het bijwerken van het cliënten profiel om te voldoen aan de wwtf en afm controle hierop hetgeen prima is. "de gebruikelijke Know Your Customer vragen".

Naast de gebruikelijke identificatie vragen wordt ook gevraagd naar het persoonlijke inkomen van de rekeninghouder en de reden van het aanhouden van het vermogen etc..

Deze vragen worden onrechtmatig door Robeco aan haar cliënten gesteld. De belastingdienst krijgt hier opgave van en hoe ik mijn spaarcentjes wil besteden of niet, is een privé aangelegenheid. Robeco dwing mij hier een uitspraak over te doen anders wordt de beleggingsrekening geblokkeerd - hetgeen volledig onrechtmatig is.

Een cliënt heeft mi het recht om op deze vragen geen antwoord te hoeven geven. Robeco is van mening dat dit een verplichting is die door de wetgever wordt afgedwongen. Echter zij komen niet met het bewijs dat dit door de wetgever verplicht is gesteld.

Ik heb het gevoel dat Robeco deze informatie alleen voor commerciële doeleinden wilt verzamelen en zich bij een eerdere klacht zonder dat de helpdesk dit weet mogelijk beroept op artikel 11 van de algemene voorwaarden- echter dit is alleen van toepassing als er een wettelijke plicht bestaat en die bestaat niet.

Robeco gaat hier mi zijn boekje te buiten daar er geen rechtvaardig belang is om over deze persoonlijke informatie van een rekening houder te beschikken.

Ik wil dat Robeco deze informatie uit mijn cliënten profiel haalt.

Heere62
    Graag verzoek ik u inzage in mijn dossier dat bij Robeco is opgeslagen. Dan zal ik nagaan of deze informatie een rechtvaardig belang dient. Ben van mening dat u teveel informatie - het geen onrechtmatig is - van mij verzamelt.

Heere62
Mogelijk dat ik niet bereikbaar was op 8 augustus 2021, maar daarna heeft u nooit meer contact met mij opgenomen en nu is het 21 oktober. Grote Stilte Graag verzoek om contact met mij op te nemen.

Ook een klacht indienen over Robeco?