Klacht Robin Energie: Aantoonbaar foutieve facturen en het niet reageren op klachten hieromtrent.

SanderCNL

Gaat over een jaarrekening uit 2016! die na héél véél moeite is opgeleverd.
Echter, deze bleek niet te kloppen. Hierover in augustus al contact gezocht maar geen reactie vernomen. Wel worden er extra facturen gestuurd waarbij onduidelijk is waar de extra kosten op zijn gebaseerd. Gezien hier ook een voorgeschiedenis speelt van zeer lastige communicatie voor de jaarrekening, worden inmiddels al juridische mogelijkheden onderzocht bij gebrek aan andere mogelijkheden. Een laatste hoop is dan ook gevestigd op de vermelding van mijn klacht op deze website.

Schriftelijke reactie met een gecorrigeerde jaarrekening.

SanderCNL
    Helaas nog niets vernomen van Robin Energie...
    Robin Energie
    Geachte heer Claassen,

Graag kom ik met u tot een oplossing. Onderstaand leest u het antwoord op uw vragen en hoe het vervolg verloopt om uw klacht op te lossen.

1. Klopt mijn jaarnota?
    Zoals u zelf aangeeft is de jaarnota niet volledig.
    U hebt gelijk dat het vermelde bedrag onder “gefactureerde termijnbedragen” en “door u betaald” een te laag bedrag aangeeft.
    Hierdoor klopt het saldo niet op uw account en in de jaarnota.

Robin Energie zal daarom de nota herzien en deze met juiste gegevens opmaken.
    Dit duurt maximaal twee weken.
    Zodra de nota beschikbaar is zal ik deze aan u versturen per e-mail.

2. Waarom ontvang ik een aanmaning?
    Robin Energie heeft u sinds februari 2017 de tijd gegeven om uw jaarnota te betalen. Helaas hebben wij geen betaling ontvangen en is er niet eerder contact opgenomen om een regeling te treffen. We hebben u daarom een brief gestuurd om u nogmaals de mogelijkheid te bieden met ons tot een oplossing te komen.

Ik moet u toegeven dat het voor u als klant natuurlijk prettiger was geweest als wij persoonlijk contact hadden opgenomen, gezien uw jaarnota en dus het saldo niet kloppend is. Hiervoor mijn excuses.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen.
    Zoals eerder genoemd krijgt u binnen twee weken een nieuwe jaarnota met het juiste saldo vermeld.

Klantteam Robin Energie

SanderCNL
Ze hebben de belofte gedaan om alsnog de jaarrekening te corrigeren maar tot op heden nog niet ontvangen. ----- UPDATE 20-11-2017: Nog steeds geen goede jaarnota. Aangetekend schrijven vandaag verzonden als basis voor een formele klacht aanmelding bij de geschillencommissie energieleveranciers: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/

Ook een klacht indienen over Robin Energie?