Klacht Robin Energie: misbruik maken van mensen die in zwaar financieel weer verkeren!!!

Klacht 2018

Beste allemaal,

Deze melding is gebaseerd op ervaring met Robin Energie en cliënten onder beschermingsbewind!

Ik werk op een bewindvoerderskantoor. Enige tijd geleden zijn wij benadert door Robin Energie met hele mooie woorden, die in het voordeel zouden zijn voor mensen die onder bewindvoering zijn geplaatst door de rechtbank. Zo zou Robin Energie tegen een lager tarief energie leveren, alles zou digitaal gaan en tijdig zouden de periodieke facturen en jaarafrekeningen worden verstuurd. Helaas is niets van deze mooie woorden gebaseerd op waarheid. Cliënten zijn helemaal niet in het voordeel met Robin Energie, maar zeer sterk in het nadeel.

Ik vind het zeer zeer kwalijk dat een energiemaatschappij die roept er te zijn voor de cliënten van bewindvoerders, dat totaal niet te zijn. Jaarafrekeningen blijven uit en komen soms pas na 2 jaar, facturen worden niet geïncasseerd, noch aangeboden bij de bank terwijl ze machtiging hebben gekregen om de facturen te incasseren. De desbetreffende bank heeft bewijslast op gestuurd waaruit blijkt dat er voldoende saldo was in de maand waarin niet is gecasseerd, maar ook blijkt dat er door Robin Energie helemaal geen incasso aan de bank is aangeboden!! Op het moment dat daar iets van gezegd wordt begrijpen ze niet waar je het over hebt, noch komen ze met een fatsoenlijke en passende oplossing gezien zij een fout maken. Wel krijg je de mededeling dat; het aanmaantraject wordt hervat, gevolgd door hoge aanmaningskosten.

Uiteraard spreekt het voor zich dat dit leidt tot een klacht bij de geschillencommissie!

Ik adviseer iedereen in NL geen energie af te nemen bij deze maatschappij, want aan loze beloftes heeft niemand iets. De ellende komt achteraf!
Ik ben absoluut niet bereid hier verder over telefonisch in gesprek te gaan. Maar vind dat het inmiddels tijd wordt dat er kenbaarheid wordt gegeven aan de manier van energie leveren en het gevolg ervan!

Onderstaand de vraag: heeft het bedrijf al eerder gereageerd op je klacht? Ik vul hier in: nee, want er wordt gewoon ontkend terwijl er bewijzen zijn en verder wordt er gezwegen!

compensatie, excuus, verantwoordelijkheid nemen voor gemaakte fouten.

Robin Energie

Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht wil ik graag serieus nemen. Om u goed van dienst te kunnen zijn en uw klacht in behandeling te nemen ontvang ik graag aanvullende gegevens, waaronder het Bewindvoerderskantoor waar u werkt en uw contactgegevens. De gegevens die nu vermeld staan zijn onvoldoende om uw klacht in behandeling te nemen.

U kunt deze gegevens sturen naar klachtenbehandeling@robinenergie.nl

Uw reactie zie ik graag tegemoet.

Alvast hartelijk dank.

Klachtenbehandeling Robin Energie BV

Ook een klacht indienen over Robin Energie?