Opgelost door Robin Mobile Nederland: Robin naar Tele2 met nummerbehoud

content Opgelost
G. Prins

Op 15 april heb ik nummerbehoud aangevraagd bij Tele2. Mijn nummer zou volgens de bevestigingsmail van Tele2 worden overgezet op 17 mei. Op 11 mei werkte mijn robin nummer echter niet meer. In een telefoongesprek met robin op 12 mei werd mij de optie gegeven om nog één maand extra te betalen zodat ik de week tussen 11 mei en 17 mei kon overbruggen en een maand langer bij robin zit. Hiermee ging ik akkoord door het maandbedrag van circa €29 nog op dezelfde dag over te maken. Hoewel mij telefonisch werd toegezegd dat ik een maand langer gebruik kon maken van mijn abonnement bij Robin, is het nu 17 mei en mijn nummer is afgesloten.

Een compensatie voor de drie weken waarin ik het abonnement niet meer kan gebruiken

Robin Mobile Nederland
    Beste G. Prins-Cordes,

Wat een vervelende situatie en hier zijn we direct voor je ingedoken. We zien dat je inmiddels geen klant meer bent bij Robin Mobile omdat je nummer vandaag is overgenomen door een andere mobiele provider. Dat is de reden dat je SIM kaart van Robin Mobile niet meer werkt. Je mobiele nummer is echter niet afgesloten, deze is vandaag door een andere mobiele provider overgenomen en wanneer je de SIM kaart van je nieuwe mobiele provider in je toestel doet, dan zou je nummer helemaal moeten werken.

Voor wat betreft je abonnement bij Robin Mobile, deze liep tot 11 mei. Omdat je nummer op 17 mei werd overgenomen hebben we je geadviseerd om het abonnement bij ons te verlengen voor de minimale periode van 1 maand (verlenging voor 1 week is namelijk niet mogelijk) en bij je nieuwe mobiele provider aan te geven dat ze je nummer op 12 juni overnemen in plaats van 17 mei. Dat vond je een prima oplossing. Deze wijziging heb je echter niet aan je nieuwe provider doorgeven, waardoor zij vandaag toch je nummer (correct) hebben overgenomen. Je had dan ook wel een volledige maand gebruik kunnen blijven maken van de diensten van Robin Mobile, wanneer je de wijziging aan je nieuwe provider had doorgegeven.

Dat neemt niet weg dat we de situatie uiteraard heel vervelend voor je vinden en zullen uit coulance een bedrag van € 20,- aan je terugstorten. Mocht je mobiele nummer momenteel nog niet werken, dan vragen we je contact op te nemen met je nieuwe mobiele provider omdat je mobiele nummer wel op het mobiele netwerk van hen is overgezet en daar op zou moeten werken.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan vernemen we dit uiteraard graag per mail via klantenservice@robinmobile.nl.

G. Prins
Compensatie van 20euro

Ook een klacht indienen over Robin Mobile Nederland?