Opgelost door robomow: Robomow / MTD Products AG ziet klanttevredenheid als een kostenpost
Details
Klacht
Vorig jaar heb ik een Robomow RX20U aangeschaft. Ik had dat jaar gelijk mijn eerste garantie klacht over een Robomow RX20U. Uit mijn eerste contact met de Robomow helpdesk bleek dat Robomow vorig jaar door MTD Products AG is overgenomen. Wellicht verklaart dit het gebrek aan betrokkenheid van helpdeskmedewerkers.Bij de eerste klacht moest ik aantonen dat ik het apparaat gekocht en een aankoopbewijs met aankoopdatum aanleveren, dat vind ik logisch.Verder moest ik verschrikkelijk veel informatie met foto's en tekeningen enzovoort aanleveren. Robomow heeft de link die ik daarvoor had gestuurd echter nooit gebruikt...
Het lijkt dus op bezigheidstherapie voor klanten van Robomow en het afpoeieren van klanten met garantieklachten door het onnodig opvragen van informatie die ze vervolgens niet gebruiken.
Een maaiseizoen duurt ongeveer 6 maanden, in het eerste jaar heb ik door een defect robomow apparaat 1,5 maand van het seizoen gemist.
In het tweede seizoen heb ik wederom met een ander groter defect in het Robomow RX20U apparaat te maken.
Mijn klacht werd pas in behandeling genomen als garantieklacht nadat ik eerst een scherpe communicatie over productaansprakelijkelijkheid had geschreven en had aangegeven dat als de klacht niet serieus genomen zou worden dat ik dan de consumentenbond zou betrekken in de kwestie.
Uiteraard moest ik wederom aantonen dat ik het apparaat gekocht had, deze keer vond ik dat niet logisch want ik had immers die informatie eerder toch al aangeleverd...
Hoopte Robomow dat ik de bon kwijt was?
Was het weer bezigheidstherapie voor klanten van Robomow?
Of, was de eigen administratie gewoon niet op orde?
Uiteindelijk duurde het 17 dagen tussen aanmelden van het probleem en het moment dat ik de machine op mocht sturen, met tussendoor vrijwel dagelijkse communicatie met Robomow. Dus absoluut geen goede klantenservice ervaring, maar niet echt anders dan het jaar daarvoor.
Inmiddels heb ik de machine ook dit maaiseizoen al weer 40 dagen niet kunnen gebruiken en ben nog steeds in afwachting van een gerepareerde machine.
Wel is de aanvraag bij Robomow inmiddels al afgesloten, dus enige feedback over de waardeloze service kan niet meer worden geleverd.
Gewenste oplossing
Ik heb het apparaat aangeschaft omdat ik na een ongeval een rugblessure heb opgelopen waardoor zelf het gewoon grasmaaien erg pijnlijk is. Bij de tweede storing heb ik naar het servicebedrijf dat ook expliciet aangegeven in de hoop op een iets snellere afhandeling, maar dat kan niet.Ik verwacht:
- Dat MTD Products AG een helpdesk biedt, en niet een "stuur de klanten het bos in" service aanbiedt.
- Dat er een schadeloosstelling plaatsvindt door MTD Products AG omdat ik het apparaat halferwege het twee maaiseizoen al drie van de negen maanden kwijt ben vanwege een ondeugdelijk product in combinatie met een zeer gebrekkig functionerende service.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.