Opgelost door robomow: Robomow / MTD Products AG ziet klanttevredenheid als een kostenpost

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 381601
Gebruiker
J.K.58
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Vorig jaar heb ik een Robomow RX20U aangeschaft. Ik had dat jaar gelijk mijn eerste garantie klacht over een Robomow RX20U. Uit mijn eerste contact met de Robomow helpdesk bleek dat Robomow vorig jaar door MTD Products AG is overgenomen. Wellicht verklaart dit het gebrek aan betrokkenheid van helpdeskmedewerkers.

Bij de eerste klacht moest ik aantonen dat ik het apparaat gekocht en een aankoopbewijs met aankoopdatum aanleveren, dat vind ik logisch.Verder moest ik verschrikkelijk veel informatie met foto's en tekeningen enzovoort aanleveren. Robomow heeft de link die ik daarvoor had gestuurd echter nooit gebruikt...
Het lijkt dus op bezigheidstherapie voor klanten van Robomow en het afpoeieren van klanten met garantieklachten door het onnodig opvragen van informatie die ze vervolgens niet gebruiken.
Een maaiseizoen duurt ongeveer 6 maanden, in het eerste jaar heb ik door een defect robomow apparaat 1,5 maand van het seizoen gemist.

In het tweede seizoen heb ik wederom met een ander groter defect in het Robomow RX20U apparaat te maken.
Mijn klacht werd pas in behandeling genomen als garantieklacht nadat ik eerst een scherpe communicatie over productaansprakelijkelijkheid had geschreven en had aangegeven dat als de klacht niet serieus genomen zou worden dat ik dan de consumentenbond zou betrekken in de kwestie.
Uiteraard moest ik wederom aantonen dat ik het apparaat gekocht had, deze keer vond ik dat niet logisch want ik had immers die informatie eerder toch al aangeleverd...
Hoopte Robomow dat ik de bon kwijt was?
Was het weer bezigheidstherapie voor klanten van Robomow?
Of, was de eigen administratie gewoon niet op orde?
Uiteindelijk duurde het 17 dagen tussen aanmelden van het probleem en het moment dat ik de machine op mocht sturen, met tussendoor vrijwel dagelijkse communicatie met Robomow. Dus absoluut geen goede klantenservice ervaring, maar niet echt anders dan het jaar daarvoor.
Inmiddels heb ik de machine ook dit maaiseizoen al weer 40 dagen niet kunnen gebruiken en ben nog steeds in afwachting van een gerepareerde machine.
Wel is de aanvraag bij Robomow inmiddels al afgesloten, dus enige feedback over de waardeloze service kan niet meer worden geleverd.

Gewenste oplossing

Ik heb het apparaat aangeschaft omdat ik na een ongeval een rugblessure heb opgelopen waardoor zelf het gewoon grasmaaien erg pijnlijk is. Bij de tweede storing heb ik naar het servicebedrijf dat ook expliciet aangegeven in de hoop op een iets snellere afhandeling, maar dat kan niet.
Ik verwacht:
- Dat MTD Products AG een helpdesk biedt, en niet een "stuur de klanten het bos in" service aanbiedt.
- Dat er een schadeloosstelling plaatsvindt door MTD Products AG omdat ik het apparaat halferwege het twee maaiseizoen al drie van de negen maanden kwijt ben vanwege een ondeugdelijk product in combinatie met een zeer gebrekkig functionerende service.
Geboden oplossing
De reparatie is onder coulance op kosten van robomow uitgevoerd. Dus ze (er)kennen de wet op productaansprakelijkheid kennelijk niet. Dat ik het apparaat van de 9 gebruiksmaanden sinds aanschaf het al 3 heb maanden heb moeten zitten zijn helemaal niet mee. De support desk lijkt er vooral naar te streven support te ontlopen! Robomow / MTD products wil op klachtenkompas geen reactie geven. Ze willen uitsluitend direct naar iedere klant met een klacht individueel reageren.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    J.K.58
    Datum

    Ik heb tot op heden niets van Robomow / MTD Products AG over deze klacht mogen vernemen, wel zijn rr zijn inmiddels wat nieuwe ontwikkelingen.

    De reparateur aangesteld door Robomow heeft een andere diagnose dan Robomow gesteld. Hierdoor zou de reparatie toch niet onder garantie plaatsvinden want de accu zou stuk zijn na goed een jaar.

    Na hulp van de juridische afdeling van de Consumentenbond heb ik maar weer een pittig bericht naar Robomow / MTD Products AG gestuurd en ze gewezen op de wet over productaansprakelijkheid.
    Ook de reparateur van die communicatie naar Robomow / MTD Products AG op de hoogte gebracht.
    De volgende dag was er bericht dat de reparatie alsnog op kosten van Robomow / MTD Products AG kon plaatsvinden.

    De reparateur heeft reparatie volgens zeggen verricht en de maaier op vrijdag aangemeld voor verzending bij DHL.
    De maaier is op dinsdag nog steeds niet afgehaald door DHL bij de reparateur dus er gaat weer eens iets mis. De reparateur gevraagd om uitleg en in afwachting van antwoord...

    Er zijn inmiddels 43 emails over dit probleem verstuurd.
    Ik wacht nog steeds op mijn maaier en een excuus over de werkwijze van Robomow / MTD Products AG.
    Ook wacht ik nog steeds op de eerder gevraagde schadeloosstelling voor alle tijd die ik er in moet steken om toch nog enige service onder garantie van dit bedrijf voor elkaar te krijgen plus alle tijd die ik dit product gedurende het maaiseizoen niet heb kunnen gebruiken.

    We zijn inmiddels op dag 45 na aanmelding van de garantieklacht...

    Wordt wellicht vervolgd...
  2. Auteur
    J.K.58
    Datum
    Inmiddels heb ik de maaier weer retour ontvangen en dus in de afgelopen 9 maai maanden sinds de aanschaf het apparaat niet kunnen gebruiken door tegenwerking van de leverancier en het gedwongen leveren van garantie in slow motion.
    De bezorging van het apparaat ging uiteraard ook nog even verkeerd. Na een reminder te hebben gestuurd naar het reparatie bedrijf, omdat de maaier 4 of 5 dagen na aanmelding voor verzending daar nog steeds stond, was de maaier de volgende dag ineens een paar blokken van ons huis vandaan bezorgd en kregen wij daar zo'n 4 uur later ook bericht over..

    MTD Products AG kwam met een mager excuusje in een prive mailbericht "Wij bieden hierbij onze excuses aan dat het zolang geduurd heeft. Maar eind goed al goed.". Er waren geen excuses over het af moeten dwingen van garantievoorwaarden met hulp van de juridische afdeling van de Consumentenbond.
    En over de gevraagde schadevergoeding wordt tot op heden ook niets bericht. Ik heb MTD Products op die omissie in hun reactie gewezen en ben nog in afwachting van nader bericht.

    Komt dat er bericht er niet binnen redelijke termijn dan ga ik maar weer eens in overleg met de consumentenbond en vallen er meer updates hier te verwachten.

  3. Auteur
    J.K.58
    Datum
    Vandaag een 'laatste' bericht van MTD Products / Robomow over de kwestie ontvangen "We gaan hier niet meer op in,
    U mag van ons in overleg met de consumentenbond, maar wij weten niet meer waar we u nog meer in kunnen voldoen.
    We hebben de maaier gerepareerd onder coulance, we hebben de maaier retour gestuurd, en we hebben onze excuses aangeboden.
    Ik denk dat we alles hebben gedaan om het voor u in orde te krijgen."

    Ze erkennen de wet op productaansprakelijkheid kennelijk niet...

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over robomow?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen