Klacht Rochdale Woningstichting: Rochdale negeert eigen huurders bij achterstallig onderhoud! (Deel 2)

Anoniem2018

[Ik kon niet meer reageren op de voorgestelde oplossing van Rochdale dus moest ik een nieuwe klacht aanmaken]

Natuurlijk wijst Rochdale het verzoek tot huurcompensatie af. Past volledig in de lijn van het geheel. De reden? Dit past niet bij het beleid van Rochdale. Rochdale claimt dat zij mij de optie hebben gegeven om voordat de werkzaamheden waren gestart om ergens anders te verblijven. Dit is natuurlijk NIET waar! De opzichter gaf heel duidelijk aan dat de werkzaamheden maximaal drie dagen in beslag zullen nemen en dat de aannemers kamer voor kamer zouden oppakken. U hoeft dus echt nergens heen. Dat de werkzaamheden vervolgens vier weken in beslag hebben genomen en ik kosten heb moeten maken om ergens anders te verblijven is dus pech hebben. Dat ik ook netjes mijn huur heb betaald in die vier weken dat ik GEDWONGEN buitenhuis verbleef, dat is wél onderdeel van het beleid van Rochdale. Immers de kosten voor de werkzaamheden moeten ergens vandaan gehaald worden. Rochdale verwijst mij vriendelijk door naar de Huurcommissie, dit krijgt dus een staartje. Schaam je Rochdale, zo ga je niet om met mensen!

NB. Het is buitengewoon triest en getuigt van gebrek aan inzicht dat Rochdale mijn naam gebruikt in hun reactie. Dit terwijl ik Anoniem als gebruikersnaam heb en in mijn gehele verhaal geen enkele keer de namen van de betrokken opzichter, diens teamleider en de voormalige klachtenbehandelaar heb benoemd. Toon eens wat klasse Rochdale en los dit nou een keer goed op.

Toon eens wat klasse Rochdale en los dit nou een keer goed op.

Woningstichting Rochdale
    Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding. Uw klacht over de werkzaamheden in uw woning heb ik eerder telefonisch met u besproken. U geeft aan dat u het niet eens bent met de behandeling van uw klacht. Dat trekken we ons aan. Voor u moet het erg onprettig zijn geweest dat u vier weken niet in uw woning heeft gewoond. Dat de werkzaamheden langer hebben geduurd dan aangekondigd vind ik ook erg naar voor u. Hiervoor heb ik u onze verontschuldigingen aangeboden. U leest hier opnieuw het antwoord op uw klacht.

Uw klacht hebben we met de teamleiding van onze opzichters en met de opzichter besproken. Uw verzoek tot huurcompensatie hebben we afgewezen. Dat u tijdens de werkzaamheden liever niet thuis blijft kan ik me persoonlijk goed voorstellen. Maar u had wel de mogelijkheid om een gedeelte van de woning te blijven gebruiken, ook al hebben deze werkzaamheden uiteindelijk langer geduurd. Onze opzichters hebben samen met u afgesproken dat het voor u niet nodig was om u tijdelijk uit de woning te plaatsen. U bent hiermee akkoord gegaan. Omdat het voor u en voor Rochdale niet noodzakelijk was dat u tijdens de werkzaamheden de woning zou verlaten keert Rochdale geen compensatie uit. Bent u het niet eens met deze beslissing? Dan kunt u uw verzoek bij de rechter of bij de huurcommissie neerleggen.

Dat u liever niet had gewild dat ik in mijn reactie uw naam noem, begrijp ik nu. Ik had dit niet begrepen uit de keuze van uw gebruikersnaam. Mijn verontschuldigingen voor dit ongemak. Ik heb Klachtenkompas verzocht de naam te verwijderen.

Heeft u nog vragen over deze klacht? Neemt u dan contact op met ons klantcontactcentrum. U belt ons op T: 020 - 215 0000. Of u stuurt ons een e-mail naar info@rochdale.nl. We zijn ook via WhatsApp bereikbaar, op T: 06 - 4080 8009. En u kunt met ons chatten via deze pagina: https://www.rochdale.nl/contact/.

Flip Paddenburg
    Klachtencoördinator

Anoniem2018
Afgelopen vrijdag zou er een monteur langskomen voor de reparatie van de ventilatie. Ik moest hiervoor thuis zijn tussen 12:00 en 17:00. Niemand komen opdagen! Voor niets verlof moeten opnemen en thuis moeten blijven. Zojuist gebeld met Rochdale hoe dit nou zit. Antwoord: We gaan alle ventilatie in de buurt renoveren dus daarom zijn wij niet gekomen. Wederom heeft niemand er aan gedacht om even te bellen dat zij niet langskomen. Dit is namelijk niet iets dat je spontaan bedenkt en dus is dit weer erg slordig van Rochdale. Klantgerichtheid is ver te zoeken!! Rochdale wist nog wel even te vermelden dat ik binnenkort een brief krijg over de renovatie van de ventilatie in de buurt... Inmiddels besloten dat dit een zaak wordt voor de kantonrechter. Ik denk dat de huurcommissie niet de bevoegdheden heeft om schadevergoeding te behandelen.

Ook een klacht indienen over Rochdale Woningstichting?