Klacht ROCTOP: Door ongeregelde school nu geen diploma gehaald (1)

JustinKroon

Augustus 2017 begonnen met Dienstverlening. Daarvoor een intake gehad en werd er verteld dat er rekening met mijn psychische klachten zou worden gehouden. Er werd gezegd dat ik de opleiding makkelijk zou halen en een versneld traject zou volgen. Echter is dit niet zo gegaan en is er heel erg veel fout gegaan. Paar maanden in het schooljaar werd het definitief. Ik zou het versneld traject volgen en de vragen kwamen al in mijn hoofd op "Wanneer zijn de eerste examens, wat moet er geleerd worden etc". Toen ik deze vragen stelde aan mijn docent vertelde zij dat dat nog niet bekend was. Letterlijk geen eens twee dagen later krijg ik te horen dat ik volgende week examen zou hebben voor een bepaald vak. Hier werd ik flink pissig om. Want ten eerste wordt het een week vantevoren gemeld en ten tweede heb ik het een paar dagen geleden nog gevraagd hoe en wat. Ondanks de feedback die ik hierover heb gegeven en de reactie te hebben gekregen dat ze hier voortaan rekening mee houden gebeurd het een paar weken later nog een keer. De mondelingen worden een week van tevoren opgehangen in de gang. Precies weer hetzelfde "Ja we gaan er rekening mee houden en zorgen dat dit niet meer gebeurd". Op het rooster stond dat ik op Vrijdag Engels mondeling zou hebben echter werd er op de dag daarvoor om 5 uur s'middags gemeld dat ik die Vrijdag ipv Engels ineens Nederlands en Rekenexamen zou moeten maken. Nog geen eens 24 uur van te voren. Hier werd geen tijd bij gemeld en kwam te laat op mijn examens dus werd het weer een heel gedoe om het opnieuw in te plannen. Weer hetzelfde geweest dat ze er voortaan rekening mee houden. Paar maanden geleden ben ik met medicatie begonnen tegen mijn psychische problemen (Mijn angsten, stress en depressie) Het gaat op het moment van schrijven veel beter maar had flink wat afwezigheid door bijwerkingen enzovoort. Toen daarna is het even wat bergafwaarts gegaan en had ik een belangrijke afspraak bij mijn psycholoog en psychiater en moest bellen dat ik niet aanwezig kon zijn bij de examens. Uitzonderingen waren niet mogelijk en moest toch komen ondanks dat ik psychisch kapot was. Na alle examens worden de rest van mijn dingen die ik moet inleveren opeens in de laatste week van school gemeld ondanks dat ik de hele tijd achter mensen hun reet ben aangelopen voor informatie en alleen maar te horen dat ze dingen zouden veranderen. Lees verder bij 2.

Dat ik ondanks alles nog mijn diploma krijgt. En een excuus en dat ze dit ook daadwerkelijk gaan veranderen. En zeker als een student psychische problemen heeft.

ROCTOP is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over ROCTOP?