Opgelost door ROCTOP: Inschrijven als examenkandidaat en afstuderen

Cley

Mijn zoon moest in zomervakantie stage lopen en in augustus alleen nog het eindgesprek op stage hebben en afstuderen in de richting van facilitair medewerker niveau 2.
Ervan uitgaandeals examenkandidaat door zijn mentor is ingeschreven, heeft hij zijn studiefinanciering stopgezet. blijkt dat de school hem niet als examenkandidaat heeft ingeschreven, met als gevolg dat hij nu van DUO een aanmaning heeft gehad om € 1131,- aan lesgeld te betalen.
Met school heeft hij dit besproken vanaf medio november 2015 en geen van de mentoren (namen verplaatst door moderator) die juiste inschrijving binnen de school wilt doen. Hem is gevraagd studiefinanciering aan te vragen en deze schuld daarmee te betalen. Als examenkandidaat heeft hij geen recht op studiefinanciering. Ik als moeder heb mentor een mail gestuurd en gevraagd dit en het af studeren van mijn zoon tot een succes af te ronden. vandaag een brief van DUO waarbij mijn zoon de gelegenheid krijgt om tot 25/12/2015 het openstaande bedrag

Ik wil dat mijn zoon als examenkandidaat wordt ingeschreven en dat ROCTOP dat naar DUO toe communiceert, met als gevolg dat mijn zoon als examenkandidaat geen lesgeld hoef te betalen. De lesgeld aanmaning dat tot 25/12/2015 duurt wordt ingetrokken.
Ik wil ook dat ROCTOP de begeleiding en ondersteuning aan mijn zoon biedt, zodat mijn zoon ook nog voor de kerstvakantie afstudeert, gezien dat in augustus had moeten plaats vinden.

ROC TOP
    Geachte mevrouw 'Cley',

Wij begrijpen dat het zo vlak voor de kerst erg vervelend is om met een dergelijke aanmaning geconfronteerd te worden.
    Vanmiddag heeft u met de waarnemend ombudsman en met de onderwijsmanager van de opleiding van uw zoon gesproken. Wij zullen er alles aan doen om deze kwestie uit te zoeken en uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Gezien het moment dat de klacht onze afdeling bereikte (de vrijdagmiddag voor de kerstvakantie) zal het helaas niet mogelijk zijn om nog voor de kerst alle betrokkenen in deze zaak te horen en met een passende oplossing te komen. Wij hopen op uw begrip daarvoor. De onderwijsmanager zal na de vakantie weer contact met u opnemen.

De ombudsman van ROC TOP
    Cley
    Met de onderwijsmanager is afgesproken dat zij mij na het weekend terug belt, met uitsluitsel. Ik heb aan de onderwijsmanager, aangegeven dat ik noch mijn zoon voor de €1131 en de bijkomende kosten zullen opdraaien als DUO deze aanmaning naar de incasso stuurt.
    Van de mentor heb ik begrepen dat de komende week de school wel gesloten is i.v.m. kerstvakantie maar nog open is voor de leerkrachten.
    Ik heb ook aangegeven dat het afstuderen van mijn zoon ook opgepakt dient te worden.
    Cley
    ROCTOP heeft mijn zoon met terugwerkende kracht per 25/09/2015 uitgeschreven. En per 26/09/2015 als examenkandidaat ingeschreven. Mijn zoon heeft inmiddels een afspraak staan op stage op 5/1/2016 voor het eindgesprek.
    ROCTOP zal er zorg voor dragen dat iemand samen met mijn zoon aanwezig is op het gesprek, zodat hij op die dag ook kan afstuderen. ROCTOP heeft haar excuses aangeboden voor de grote administratie fout die zij bij mijn zoon gemaakt hebben. Deze excuses heb ik aanvaard.

Ook een klacht indienen over ROCTOP?