Opgelost door Rofra Home Meubelzaken: Aankopen brengt risico met zich mee, echter 32% te veel te betalen aan een via tv bekende keten?

Claudia Lemmens

Hallo ROFRA HOME,

Afgelopen zaterdag 9/2/19 een unieke staande lamp gekocht. Was echter niet meer voorradig, dus gekozen het showmodel mee te nemen voor de volle mep zijnde €293,95. Ik ben niet van een tientje afdwingen en blij als ik unieke exclusieve kwaliteit kan kopen voor een aantrekkelijke prijs. Hier staat uw keten immers al geruime tijd voor bekend via RTL Woonmagazine. "Ondanks de exclusiviteit van onze collectie zijn onze items aantrekkelijk geprijsd!"

Echter…de dag opvolgend 10/2/19 staat dezelfde staande lamp met dezelfde adviesverkoopprijs, maar dan wel afgeprijsd van €293,95 naar €200(!). Dit is geen tientje, ook geen 10%, maar 32% goedkoper dan bij jullie. Behoorlijk prijsverschil dus. Uniek en aantrekkelijk geprijsd? Dat vraag ik me dan sinds afgelopen zondag ook wel af.

Meteen afgelopen maandag uw filiaal te Heerlen bezocht om hetgeen voor te leggen en samen te zoeken naar een oplossing die mij als klant dient en ook jullie als ROFRA HOME. Mijn bezoek aan uw filiaal te Heerlen afgelopen maandag was inderdaad uniek te noemen om 16:50 uur: nadat ze buiten voor de winkeldeur haar sigaretje had opgerookt, kwam uw filiaalmedewerkster zeker niet inlevend over. Haar “oneliners” waren:
1. Tja, ik ben maar een medewerkster;
2. Tja, ik heb geen zeggenschap;
3. Tja, dat was dan jammer;
4. Tja, dat gebeurt mij ook wel eens vaker;
5. Tja, mijn dochter gaat eerst rondkijken en dan de goedkoopste shoppen op internet;
6. Tja, de bedrijfsleider is langdurig ziek en vervanging onbekend;
7. Tja, u moet maar een mail sturen naar de service;
8. Tja, als mij dat overkomt dan ga ik niet meer terug naar die winkel.
Met name punt 5. en 8. lijken mij echt niet gepast als een vertegenwoordiger van uw keten. Dus vandaar deze mail met de vraag aan u hoe we dit naar ieders tevredenheid kunnen oplossen en u een klant behoudt.

Ik begrijp dat een aankoop altijd een risico met zich meebrengt. Echter het risico lopen 32% te veel te betalen aan een keten die landelijk goed bekend staat via RTL4 en VT Wonen mag toch niet waar zijn.

Ik verneem graag hoe dit op te lossen.

Nb. uitgebreide versie met bijlagen verstuurd aan uw info-mailadres.

Een reële tegemoetkoming in het behoorlijke prijsverschil of dat ik de aankoop (showmodel) retourneer voor het volledige aankoopbedrag.

Claudia Lemmens
Uiteindelijke oplossing Compensatie in de vorm van een tegoedbon!