Klacht Rofra Home Meubelzaken: Bestelling annuleren aanbetaling terug krijgen

Signlabel

Op 14 Oktober 2018 hebben wij in het filiaal Eindhoven de kast Cabinet grand Salem /Old black besteld.
Wij willen deze bestelling per direct annuleren, ivm het niet accepteren van een kadobon t.w.v. € 600 van een derden.
Vooraf is hierover telefonisch contact geweest met jullie hoofdkantoor om te vragen of deze cadeaubon alsnog ingeleverd kon worden als aanbetaling, dit was volgens de persoon wel mogelijk. Dus zo hebben we persoon naar het filiaal in Eindhoven laten komen, persoon kwam zelf uit Utrecht dus niet naast de deur. Uiteindelijk werd in de winkel aangegeven dat het niet meer mogelijk was de cadeaubon in te leveren als aanbetaling voor de kast omdat wij al een te hoge korting zouden hebben gekregen.
Tevens heb ik op 19 Oktober, 23 Oktober en op 25 Oktober al in emails kenbaar gemaakt deze kast te willen annuleren.
Ook heb ik dit meerdere malen telefonisch kenbaar gemaakt, maar blijkbaar is jullie klantvriendelijkheid ver te zoeken en wordt het gesprek zomaar beëindigd! Ook wordt er aangegeven dat de kast gewoon besteld wordt en hij niet meer geannuleerd kan worden want dit is wettelijk zo geregeld.
Ook is er nog geen enkele reactie geweest vanuit jullie over de annulering en terugbetaling en wordt je telkens afgescheept dat desbetreffende afdeling hierover zsm contact met ons opneemt.
Daarom ben ik dan ook genoodzaakt juridische stappen te ondernemen en deze kosten komen geheel voor Rofra home zijn rekening!

Dat de bestelling bij rofrahome per direct geannuleerd wordt en de aanbetaling per direct wordt overgemaakt

Signlabel
    Tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen van Rofra home. Vandaag een aangetekende brief versturen zodat ik zeker weet dat hij aankomt

Signlabel
Uiteindelijke oplossing Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld en de wanhoop nabij. Nadat het bedrijf mij via mail op een zeer dringende wijze eiste dat ik mijn klacht per direct van klachtenkompas moest verwijderen. Ik zie dit dan ook als een bedreiging en dit noem ik geen passende oplossing zoals Rofra home B.V. belooft. Tevens kreeg nadat ik mijn aangetekende brief aan Rofra home B.V. verzonden had een herinnering met factuur en aanmaning bijgevoegd dat ik mijn openstaande post van € 1750 binnen 7 dagen wilde overmaken. Ik heb ze hierover gemaild dat ik niet getekend had om vooraf te betalen en dat dan ook zeer zeker niet kloppend was. Uiteindelijk verstreek het termijn en ik kreeg een tweede aanmaning of dat ik per direct wilde betalen anders werd de factuur uit handen gegeven aan een incasso bureau. En nogmaals wees ik ze op mijn brief die ik aangetekend verstuurd had, en dat ik hier eerst een reactie op wilde met een passende oplossing. Geen enkele reactie of oplossing