Klacht Rofra Home Meubelzaken: Niet de juiste kwaliteit stof op de lounge bank (scheuren zitten er na 4 jaar al in)

T. Fernhout

Sinds ruim een maand begon een van de banken welke wij bij Rofra Home hadden gekocht erge slijtage plekken te vertonen. Aangezien deze bank nog geen 4 jaar oud is en wij er toch rond de 1600 euro voor hebben betaald heb ik via de mail contact opgenomen met Rofra Home. Foto etc meegestuurd en uitgelegd dat wij een gezin zijn met 2 kinderen. Wij als ouders zelf 4 a 5 dagen werken en dat de bank vooral in de avond en weekend gebruikt wordt en dat ik het wel heel snel vond dat er al zulke slijtage plekken in de bank zaten en dat ik er toch eigenlijk wel vanuit ga dat ik langer zou kunnen genieten van zo'n toch wel kostbare bank. Inmiddels heb ik een deken over de bank gelegd want de scheuren zitten er nu in. Heel erg zonde. Tot 2x toe ben ik naar mijn mening "afgepoeierd" met de standaard tekst; Op basis van de door u toegezonden foto's concluderen wij dat de bank door veelvuldig dagelijks gebruik langzaam slijt.Slijtage kunt u enkel tegengaan door gedegen periodiek onderhoud, slijtage valt te wijten aan invloeden van buitenaf. (ps. ik had al aangegeven dat wij niet 24hours op deze bank zitten, normaal gebruiken en slijtage van buitenaf de bank staat niet in de zon. en daarna eigenlijk dezelfde tekst;
Wij hebben wel degelijk gekeken naar de foto en u erop gewezen, dat wij niet aansprakelijk zijn voor beschadiging in de stof.
Het heeft echter ook niets te maken met hoeveel een bank wordt gebruikt , er kan altijd een haal in de stof komen en dat is wat wij bedoelen met invloed van buitenaf.
(ps.nu is wel de tekst aangepast dat het niet uitmaakt hoe vaak je op de bank zit, komt er eigenlijk op neer de stof gaat toch wel stuk)
Geen enkele geste van de kant van Rofra Home om bv. te kijken of zij de stof konden vervangen, ik heb ook helemaal niet gezegd dat zij geheel aansprakelijk zijn alleen maar aangegeven wat ik zie en dat ik vind dat je langer dan 4 jaar zou mogen genieten van een lounge bank van deze kwaliteit en prijs.

Dat men mijn klacht in ieder geval serieus neemt en mij niet afschepen met 2x een standaard mail dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de stof, want dat zijn zij wel degelijk. Zij hebben mij deze bank met stof geleverd en ik ben daar niet tevreden over. Ik zit nu na nog geen 4 jaar met een kapotte bank waar ik mij voor schaam als er mensen komen. Wij hadden hiervoor een bank van seats and sofas na 8 jaar nog geen scheurtje in de stof en een fractie betaald van het geld dat wij bij Rofra Home hebben betaald. Wij dachten een bank te kopen bij een winkel met goede kwaliteit en service maar ik heb mij daarin waarschijnlijk vergist.

Ook een klacht indienen over Rofra Home Meubelzaken?