Klacht Romass: Ondeugdelijke reparatie wordt niet zonder extra kosten voor de klant hersteld.

Crawford#007

Een ondeskundige monteur kwam onze electrische garagedeur repareren. Hij had er veel tijd voor nodig die volledig in rekening werd gebracht tegen het hoge tarief dat wordt gehanteerd voor een vakkundige, professionele, hoogopgeleide monteur die in korte tijd alle problemen met alle merken en typen garagedeuren op kan lossen (tekst: website Romass). De monteur gaf zelf aan geen deskundige te zijn voor dit type deur en direct na zijn vertrek bleek de deur het ook helemaal niet te doen. De storing was niet verholpen. De monteur heeft ons de deur niet gedemonstreerd en bovendien mag je verwachten dat een deur het direct na een reparatie gewoon doet. Romass beroept zich op het feit dat wij met de betaling van de factuur (die wij verplicht direct moesten pinnen) akkoord zijn gegaan met de reparatie. Behalve het feit dat dit inhoudt dat de monteur ons hier vóór de betaling op had moeten wijzen en de deur uit zichzelf had moeten demonstreren, mag bovendien verwacht worden dat een garagedeur niet direct na het vertrek van de monteur dezelfde storing heeft. Zij hebben voor deze reparatie èn nagelaten een monteur te sturen met de door henzelf beloofde deskundigheid en laten nu ook na om de fouten die deze ondeskundige monteur heeft gemaakt zonder extra kosten voor de klant te herstellen.

Wij verwachten dan ook dat Ramoss alsnog de op hun website beloofde vakkundige, professionele specialist stuurt om het probleem te verhelpen, zonder extra bijbetaling. Wij hebben nu immers betaald voor een dienst die niet geleverd is.

Het op korte termijn alsnog repareren van de garagedeur door een terzake kundige monteur (zoals we op basis van de tekst op hun eigen website al bij de eerste reparatie hadden mogen verwachten) zonder extra kosten voor de klant.

Romass
    Beste Jessica,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb zojuist de ondertekende werkbon gelezen en ook met de monteur geschakeld.

Allereerst vind ik het erg vervelend om te horen dat u onze monteur als ondeskundig heeft ervaren. De monteur die bij u is geweest is al vele jaren actief waaronder ook bij ons en is zeker wel deskundig. U geeft aan dat u vindt dat hij erg lang bezig is geweest. Uit de bon blijkt dat hij een uur bezig is geweest. Ik kan u vertellen dat dit zeker niet lang is gezien hij het probleem moest vinden en oplossen bij oude elektronica wat niet in nieuwstaat is. Het tijdsbestek is dan ook zeker acceptabel, ondanks dat ik snap dat dit moeilijk in te schatten is daar u uiteraard geen ervaring heeft met reparaties op het gebied van deuren.

Uit zowel de bon als het gesprek met de monteur is uitgewezen dat de deur werkend achter gelaten is. Hier heeft u ook de bon voor ondertekend. Daaruit is op te maken dat u zich akkoord heeft verklaard met de werkzaamheden op het moment dat de monteur bij u vertrok. Uw claim dat de deur het al niet deed op moment van het afronden van de werkzaamheden is dan ook niet te achterhalen.

Desondanks snap ik dat het vervelend is dat de storing zich alsnog voordoet. Ik heb dan ook van mijn collega begrepen dat zij u al heeft gecontacteerd via de mail om een nieuwe afspraak te maken hiervoor waarbij wij de voorrijkosten voor onze rekening zullen nemen. Hier heeft zij nog geen antwoord op ontvangen.

Als advies wil ik u meegeven om goed na te denken over de elektronica die u nu heeft. Hoe oud is deze, hoe intensief is deze gebruik, is deze door de jaren heen onderhouden? De reden dat ik u dit meegeef is omdat ik zie dat de monteur enkel het huidige heeft geprobeerd te repareren en geen nieuwe elektronica heeft geplaatst. Het kan zijn dat de besturing aan het einde van zijn levensduur is en een reparatie aan de bestaande besturing besturing altijd van kortstondige duur zal zijn. Hierdoor kan het zijn dat het probleem nooit verholpen kan worden zonder nieuwe elektronica te installeren.

Mijn collega hoort graag van u of u gebruik wil maken van het aanbod

Mirjam

Crawford#007
Dat er opnieuw een monteur komt, waarvoor wij geen voorrijkosten hoeven te betalen maar wel het hoge uurtarief en garantie tot aan de deur. Er wordt voorbijgegaan aan het feit dat de monteur zelf heeft aangegeven dat hij geen deskundige was voor dit type deur en aan het feit dat verwacht mag worden dat een deur niet direct na zijn vertrek precies dezelfde storing heeft. Als bedrijf zou je een goede klanttevredenheid moeten nastreven en niet koste wat het kost je gelijk proberen te halen. Bij dit bedrijf staat klanttevredenheid duidelijk niet hoog in het vaandel. Vreemd is trouwens ook dat er geen klanttevredenheid op de website kan worden ingevuld en dat hun eigen website wel een hoge klanttevredenheidsscore laat zien, terwijl andere websites voor dit bedrijf alleen maar hele lage klanttevredenheidsscores tonen. Mijn advies is dan ook om niet met dit bedrijf in zee te gaan. De tarieven zijn erg hoog, maar ze leveren niet het gekwalificeerde personeel dat ze op hun website beloven.

Ook een klacht indienen over Romass?