Klacht Roobol Woontextiel : lange levertijd meermaals verzetten leverdatum

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 577243
Gebruiker
@@vlinder1233@@
Datum
5 reacties

Details

Klacht

we hebben 22 aug 2021 een bestelling geplaatst bij robol winkel en dat waren houten luxaflex en daar zou levertijd op zitten van 4 tot 6 weken kon uitlopen naar 8 tot 10 weken/ dus uiterst eind Oktober . De levertijd gaat in na plaatsen bestelling en aanbetaling gedaan 22 aug .Dat was eerst de reden. Werden we gebeld dat ze er mee bezig waren maar er ontbrak bij een van de opgegeven ramen aan welke kant de bediening moest komen. Gelijk doorgegeven konde ze het doorgeven zodat weer verder konden ermee. Werd doorgegeven dat ze week november geleverd zouden maar net ervoor kregen we te horen dat ook dat niet klopte en weer werd uitgesteld.Wel hadden ze overleg gehad en hadden de tegoed pas die we hadden ontvangen naar aanleiding van 75 jaar bestaan met 75 euro vrij te besteden ze hadden verrekend op de nota als compensatie .Ik had gereageerd dat is geen compensatie dat waren onze eigen 75 euro die we vrij konden besteden. Konden ook 15 % korting krijgen op vloerkleed maar willen helemaal geen vloerkleed. Kregen wel een bos bloemen om het te verzachten en zouden we week 1 dus inmiddels al Januari 2022 de bestelling konden verwachten. Maar nee hoor contact zelf gezocht omdat we niks hadden gehoord en zieden er ontbrak bij een raam aan welke kant bediening moest ik zie klopt niet want dat is Okt al doorgegeven.Zouden het nagaan en ja hoor kregen een mail dat we nu week 4 bestelling konden verwachten dan zitten we al 24 weken te wachten. Ze zeggen overmacht vanwege leveren van hout enz maar dat we bestelling hadden geplaatst was de nasleep van corona al over en hout wel duurder maar te leveren .Iedere keer wordt er gereageerd als overmacht en dat ze er niets aan kunnen doen .Maar zit is echt niet normaal zou lang wachten op iets dan is de blijschap er snel vanaf op deze manier en vooral ook omdat je steeds hetzelfde antwoord krijg overmacht maar meer niet . En de echte reden geheel onduidelijk blijft van het vele malen verzetten van de levering .Er wordt wel iedere keer gezegd hebben contact gehad met de leverancier en dan horen we datum dat er wordt geleverd dan zou je er toch wel vanuit moeten gaan dat de leverancier een goede inschatting kan maken en niet tot vele malen toe het verzet ook .als klant sta je met je rug tegen de muur maar zo ga je zeker niet met klanten die zitten te wachten op hun bestelling om gehoord te worden. afwachten of garantie pas ingaat bij levering?

Gewenste oplossing

omdat ze zelf steeds een datum doorgeven aan ons en dat steeds weer wordt verzet en zonder overleg die bon van 75 euro die vrij te besteden was is verrekend op nota en anders 15 % korting op artikel die je niet aanschaft .Zou er bij lang wachten een andere betere compensatie / oplossing mogelijk moeten zijn en niet alleen antwoord onmacht.

Kan foto van factuur niet meegestuurd krijgen
ALLEEN MAILEN OF APP IVM SLECHTHOREND
Geboden oplossing
De levertijd is en blijft nog steeds niet duidelijk wanneer het wel geleverd kan worden net als de verschillende oorzaken die werden genoemd. Hadden wel gevraagd of wr nu wel iets voor raam hadden anders konden ze tijdelijk iets verzinnen.maar uitzoeken of het van eigen andere leverancier iets zou kunnen betekenen is nooit verder meer uitleg over gegeven.we bos bloemen gehad voor ons geduld maar ja weinig keus hebben we Hebben wel aanbetaling gedaan bij plaatsen orde en kunnen nu alleen wachten.en geen compensatie Houden vast aan overmacht Is echt niet leuk meer wachten vanaf 22 aug al op jaloezieën
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

5 reacties

  1. Auteur
    @@vlinder1233@@
    Datum
    Zeggen nu dat het komt door dat er onderdelen niet leverbaar waren dus weer ander verhaal .en dat het nu 3 dagen later vermoedelijk levertijd dus nog geen oplossing
  2. Auteur
    @@vlinder1233@@
    Datum
    Kregen nogmaals dat het weer opschuift de leverdatum en nu al 16 februari staat en dat voir ieder geplaatst op 22 aug 2021
  3. Auteur
    @@vlinder1233@@
    Datum
    Helaas is het mu alweer twee keer opgeschoven de leverdatum ook werd nu weer andere reden genoemd als eerst.
  4. Auteur
    @@vlinder1233@@
    Datum
    Uitgesteld tot maart zeiden onderdelen electrice bediening al zoveel cersvhillrnde redenen gehoord dat wat junecht klopt geen idee. Sengebgen wel gebeld en dat se er niks aan kunnen doen .als we niet wilden wachten konden we dat aangeven maarja wat dan he
  5. Auteur
    Roobol Woontextiel
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw,

    We begrijpen uiteraard hoe vervelend het is dat uw bestelling steeds opnieuw wordt uitgesteld.
    Helaas hebben wij als Roobol geen invloed op levertijden welke ontstaan door tekorten in de producten (in uw geval de motoren) bij de leverancier van uw gekozen zonwering.
    We hopen uw bestelling snel te kunnen leveren zodra de voorraden zijn aangevuld en de productie kan worden opgestart.

    Met vriendelijke groet,
    Team Roobol

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Roobol Woontextiel ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen