Klacht Roobol Woontextiel : Roobol maakt meerdere fouten, komt niet met een oplossing maar wil wel de prijs verhogen of uitstel.

Klachtnummer
# 580768
Gebruiker
Dani
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Bij het inmeten bleek dat de vloer van hoogste naar laagste punt 7mm afweek, Roobol gaf aan dat we een aannemer moeten regelen om de vloer recht te trekken, als dit niet op tijd lukt moet het worden uitgesteld. Wij hebben, hals over kop, geregeld dat de vloer op tijd recht was zodat zij op tijd kunnen beginnen. Toen werd aangegeven dat het toch moet worden verplaatst omdat het aansmeren van de vloerverwarming toch niet op tijd droog zou zijn, aldus Roobol. Wij gaven aan dat dit op tijd droog zou zijn. Roobol wilde met een week uitstellen. Dit zou voor ons betekenen dat we niet op tijd onze oude woning leeg konden krijgen voor oplevering. Met veel moeite is geregeld dat ze toch tussendoor kwamen egaliseren. Puntje bij paaltje kwamen er meer kosten bij, sommige dingen waren niet meegenomen bij de berekening, een hoekje hier een hoekje daar én extra kosten voor het egaliseren omdat dit meer was dan gebruikelijk, dat terwijl de vloer daarvoor dus alsnog rechtgetrokken is. Daarnaast waren wel kosten voor het leggen van de deurmat opgenomen, maar niet de deurmat zelf. Bij het egaliseren was er geen deurmat geleverd. Geen probleem voor ons, dan komt die later. Bij het leggen van het PVC, weer geen deurmat omdat de kleur niet goed was doorgekomen. De volgende dag kwamen ze laminaat leggen en hadden ze een te kleine bij omdat dit niet goed was doorgezet naar de stoffeerder. Wij weer bellen, zegt de medewerker dat het dan wel dubbel zo duur wordt! Dus we moeten er al lang op wachten én het wordt nu ook nog duurder omdat jullie fouten maken? Daarnaast hadden ze alsnog de verkeerde plinten bij zich. Dit terwijl wij bij de keuze van de vloer voor plinten in de kleur van ons laminaat hadden gekozen, met veel pijn en moeite hebben we voor elkaar gekregen dat we alsnog de plinten krijgen die we in eerste instantie hadden gekozen. Wat ons wel werd verteld was dat als we de andere plinten willen, het allemaal weer duurder wordt. Ze komen een week later de goede plinten wel leggen (na retour sturen verkeerde plinten). Voor ons niet heel praktisch met alle meubels, maar geen ramp. Ook zou de deurmat die dag worden gelegd. Maar op de factuur stond dat we die zelf zouden snijden en leggen, hiervoor hadden we al betaald! Voor ons heeft het nogal wat stress opgeleverd om alles rond te krijgen. Het enige wat wij van Roobol te horen kregen was dat ze weinig voor ons konden betekenen, we hebben zelf de keuzes gemaakt en het was allemaal erg druk. Een excuus kan er nauwelijks vanaf.

Gewenste oplossing

Een blijk dat van erkenning van hun fouten en slechte service. Een vergoeding/compensatie is in deze situatie het minste wat we kunnen verwachten. Buiten dat het extra kosten heeft opgeleverd om alles op tijd te regelen, heeft het enorm veel stress opgeleverd en de manier waarop we als klant zijn behandeld is ronduit slecht.

1 reactie

  1. Auteur
    Roobol Woontextiel
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,
    nadat onze serviceafdeling contact met u heeft opgenomen waarbij we een compensatie hebben afgesproken en onze excuses hebben aangeboden voor het ontstaande ongemak zijn we blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen. Mochten we nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we dit graag!
    Met vriendelijke groet,
    Team Roobol

Ook een klacht indienen over Roobol Woontextiel ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen