Opgelost door Roompot Vakanties: Geen tegemoetkoming vanwege sluiting faciliteiten

sad Opgelost
A. Roessink-Nijhuis

Wij hebben een boeking voor komende week staan en deze boeking is op 31 oktober gemaakt. Toen was er nog geen sprake van een komende lockdown en hebben wij bewust gekozen voor dit park omdat hier een leuk zwembad en leuke binnenspeeltuin bij zit. Wij hebben 3 jonge kinderen (8, 6 en 3 jaar) die hier graag gebruik van hadden gemaakt. Nu door de lockdown is dit niet mogelijk helaas. Hoewel Roompot hier niets aan kan doen, geeft het ACM aan dat er een compensatie geboden moet worden als faciliteiten gesloten zijn (en dat vind ik ook fair gezien je betaald voor de accommodatie in de faciliteiten, dit huisje zou op een park met minder faciliteiten veel goedkoper zijn). Hierover heb ik gemaild met Roompot en zij geven als antwoord dat zij dat niet doen want er zijn nog andere faciliteiten open (minigolf, fietsverhuur, ijsbaan (huur schaatsen), take away). Dat dit betaalde activiteiten zijn maakt voor hun niet uit. Ik vind dit absoluut niet in verhouding staan met de faciliteiten die gesloten zijn (en ook gratis zijn). Op mijn vraag of Koos er nog is krijg een reactie: die heeft een winterslaap. Verder kan ik nergens vinden of er dan nog iets speciaals voor de kinderen is om het gemis van Koos te compenseren. Naarmate ik meer mails heb gestuurd werden de antwoorden steeds korter en onvriendelijker. Op mijn laatste mail krijg ik helemaal geen reactie meer, daarom stuur ik deze klacht. Wij zijn in het verleden vaker bij Roompot geweest en ik ben altijd zeer tevreden geweest over de klanten service, maar nu helaas niet. Ik lees in andere klachten dat het Roompot weinig uitmaakt of je een trouwe gast bent of niet, erg jammer dat zo'n organisatie klantvriendelijkheid niet op nr.1 heeft staan.

Ik wil graag dat Roompot ons tegemoetkomt in een vergoeding voor de sluiting van gratis faciliteiten. Dit mag ook in de vorm van een voucher. Ook zou ik het voor onze kinderen leuk vinden dat er iets extra's aangeboden wordt om het ontbreken van de activiteiten met Koos Konijn te compenseren.
Ik ben binnen 3 dagen door een medewerker gebeld en zij gaf telefonisch aan dat ze niets voor ons konden beteken. Na een beetje aandringen kreeg ik te horen dat ze de entree voor het zwembad kunnen vergoeden. Maar meer ook niet. Voor de kinderen waren er DIY pakketten die wij zelf kunnen ophalen. Niet echt de oplossing die ik had gehoopt, want die pakketten zijn absoluut geen vervaning voor het gemis van Koos. Ik zou een e-mail krijgen voor de vergoeding en hierin stond ineens dat dit geldt voor een nieuwe boeking. Het is dan onze eerdere ervaringen zo goed zijn met Roompot, maar deze keer hebben ze echt de plank flink mis geslagen. Ik ben dus niet tevreden met de oplossing, desondanks gaan wij er een leuke vakantie van maken.

Roompot Vakanties is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Roompot Vakanties?