Klacht Roompot Vakanties: Helft van midweek bij Roompot verziekt door bouwwerkzaamheden; geen serieuze compensatie.

M.J.M. Mertens

Midweek vakantie geboekt in November. Weer was erg goed, lekker rust en uitwaaien was de bedoeling. Huisje op het strand. Maandag late namiddag aangekomen, vrijdagochtend 10u weg. Dus effectief 3 dagen, 4 nachten. De eerste 2 nachten 's morgens rond 7.30 ruw gewekt door bulldozers en draglines die 2 dagen (maandagochtend tot dinsdagmiddag laat) 10 meter van de voordeur een betonplaten pad kwamen rechtleggen dat blijkbaar enige weken eerder verschoven was bij springtij (zie https://drive.google.com/open?id=1jrMGA9-2oadP7bzjuSEQOQ5pnr9QgNA5). Gezien het zware materieel en de 5 of 6 mensen die aanwezig waren heeft Roompot dit onderhoud duidelijk ingepland terwijl het huisje al geboekt was, of het huisje geboekt zonder de te verwachten overlast te vermelden. Dus 2 van de 4 nachten en 2 van de 3.dagen werden ernstig verstoord door lawaai; het geplande van de ruim aanwezige zon genieten op het terras van het huisje was onmogelijk. Natuurlijk meteen geklaagd maar de werkzaamheden gingen gewoon door. Roompot "kwaliteitsbewaking" biedt nu een zeer zuinige 50€ tegoedbon aan als compensatie.

Dus: de helft van het verblijf verknoeid, maar de kosten van nog geen dag vergoed, en bovendien de vergoeding alleen bij Roompot te besteden. Dit lijkt ons erg onredelijk en absoluut niet klantvriendelijk. Een ruimhartige cash terugbetaling lijkt ons in dit geval een heel redelijke eis. Maar, ondanks protest blijft Roompot bij zijn standpunt; vandaar dat wij ons genoodzaakt zien dit nu meer publiek te gaan maken.

M.J.M. Mertens
De aangeboden oplossing is zoals wij in de klachtenbeschrijving hierboven hebben aangegeven. Dus een schamele 50€ restitutie ter compensatie van 2 ernstig verstoorde dagen van de 4 dagen dat we bij Roompot verbleven. Er is dus geen nieuw en/of verbeterd aanbod gedaan, dit wisten we al voordat we bovenstaande klacht op Klachtenkompas plaatsten. Onze klacht betreft nou net het onacceptabel lage compensatievoorstel, ook nog in de vorm van een tegoedbon. Dus de klacht is niet naar tevredenheid opgelost.

Ook een klacht indienen over Roompot Vakanties?