Klacht Roompot Vakanties: Misleid door Roompot

Zie hier onder het antwoord van Roompot.
Wat duidelijk geen antwoord is op mijn vraag en mijn klacht.

Ik ben misleid door de manier waarop roompot klanten overhaalt om te boeken. Op het moment dat ik de boeking in overweging nam, kreeg ik op de website een signal message die zei ; " Boek nu geheel vrijblijvens"
U vermeldt daar niet bij geheel vrijblijvend voor 24 uur en u verwijst de klant niet door naar annulerings voorwaarden. In feite misleidt u de klant door hem te zeggen boek gerust zonder problemen als je nog niet zeker bent het is geen enkel probleem om te annuleren.
Om vervolgens bij de annulerings voorwaarden gelijk absurde annullerings kosten in rekening te brengen zelfs als iemand 2 maanden van te voren annulleert. Ook ben ik nu een week bezig en heb ik aangegeven dat ik wil annuleren. vervolgens krijg ik een bericht terug met de vraag " weet u het zeker".Ik wacht al een week op een annulerings bevestiging maar onder tussen tellen de dagen door.

Beste meneer Dekker,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wat jammer dat bepaalde zaken voor u onduidelijk waren.

Alvorens men boekt kunt u op onze volgende site het volgende lezen betreft het annuleren van een boeking:

Wat kost het annuleren van een boeking?

Je kunt gratis annuleren tot 24 uur na het boeken. Daarna worden er kosten gerekend. Hoeveel je betaalt voor het annuleren, is afhankelijk van het moment waarop je annuleert. Je betaalt standaard de reserveringskosten en betaalde voorkeuren die je eventueel hebt gekozen tijdens het boeken. Daarnaast betaal je een deel van de huurprijs. Dit is de prijs van jouw vakantie, zonder bijkomende kosten en bijgeboekte extra’s. Hoe eerder je annuleert, hoe kleiner het deel dat in rekening wordt gebracht.

Ik wil dat het bedrijf zo snel mogelijk mijn boeking annuleert en geen verdere ( of eventueel redelijke annulerings kosten) in rekening brengt. Ze hebben nog twee maanden de tijd om het huisje te herboeken. Dus als ik annulleer en ik betaal 50 % van de boeking dan kunnen zij het weer volledig herboeken en verdien daar mee extra geld voor een service die ze niet verlenen.
Beste Roompot, wederom reageert u zonder een oplossing te bieden. Eigenlijk behandelt u mij (een klant) zeer onrechtvaardig. Uw annuleringsvoorwaarden zijn van dermate daar het juridische niet toelaatbaar is. Als iemand twee weken van te voren boekt en 26 uur later annuleert dan betaald hij 75% van de huursom, terwijl u het opnieuw kunt verhuren. Dat noemt men regelrechte diefstal van een eerlijke porto monnaie. In mijn geval brengt u 3 dagen na mijn boeking 50% in rekening terwijl u vrolijk op uw website vermeld “boek gerust zonder enige voorwaarden nu”, u benoemt daarbij niet 24 uur. Dit is oplichterij. graag wilde ik een eerlijke en redelijk annuleringskosten van bijv. 15% betalen, maar op deze manier is er geen enkel overleg. Zelf woon ik in Frankrijk zonder een vast verblijf adres, dus ruilen tegen een andere datum heeft geen zin, ik kom nauwelijks in Nederland. Dus het vorderen van u bedrag heeft weinig zin vanwege geen vast verblijf adres.

Roompot Vakanties
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Roompot Vakanties?