Klacht Rowenta: Rowenta stofzuiger kan na ruim 2 jaar bij het grofvuil

HSM01

In 2019 een Rowenta handstofzuiger aangeschaft, die tot dusver naar tevredenheid heeft gefunctioneerd. Op eindig moment klikte de stofzuiger buis niet meer vast in de behuizing, doordat een hard kunststof lip was afgebroken.
Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Rowenta. Dit kostte de nodige moeite omdat de klantenservice uitsluitend per mail communiceert en het beantwoorden meerdere dagen kost.
Uit de reacties blijkt dat reparatie buiten de garantie van 2 jaar valt en bovendien er ook geen onderdeel voor is (dit terwijl Rowenta een garantie geeft op levering van onderdelen van 10 jaar).

Kortom: het apparaat kan naar het grofvuil.

Ik stel mij op het standpunt dat er sprake is van non-conformiteit, omdat enerzijds je mag verwachten van een stofzuiger van ruim €300 dat deze langer mee gaat dan de genoemde gebruiksduur en anderzijds een dergelijk apparaat te repareren moet zijn.
Tot dusver is elke reactie hierop van de klantenservice uitgebleven.

Bijlagen

Wij vinden dat Rowenta hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Rowenta?