Klacht Royal Canin: Royal Canin Anallergenic: oorzaak laag eiwitgehalte ?????

Rooie wangen

Vanwege een mogelijke allergie bij onze hond adviseert de dierenarts om de hond Royal Canin Anallergenic te geven. Daar beginnen we mee op 8 december 2014.
Op 28 januari 2015 krijgt de hond flinke diarree. Op 31 januari 2015 constateert de dierenarts een véél te laag eiwitgehalte. Zijn dringende advies: stoppen met het geven van RC Anallergenic. Op de site van Royal Canin wil ik hierover een bericht plaatsen maar dat werd geweigerd want: "deze situatie was niet te herleiden naar RC Anallergenic!! Dat kunnen ze daar op afstand beoordelen??
=
Royal Canin verkoopt ook 'speciaal' hondenvoer: via de dierenarts.
Daarom zou je je wellicht mogen afvragen hoe onafhankelijk de dierenarts in deze situatie is, hij heeft immers een hele voorraad Royal Canin hondenbrokken in huis.
Tot zover een deel van mijn onvrede over Royal Canin.

Royal Canin zou in alle openheid hierover in discussie moeten gaan en niet bij voorbaat afwijzend reageren.

Royal Canin
    Beste heer van Gulik, Hartelijk dank voor uw melding.
    Naar aanleiding van dit bericht neem ik graag telefonisch contact met u op. Met vriendelijke groet, Royal Canin Kenniscentrum
    Rooie wangen
    Ik heb Royal Canin rechtstreeks laten weten geen telefonish contact te willen. Via de mail is dat prima want: daar staat wat daar staat. Mijn mailadres is bij Royal Canin bekend.
    Rooie wangen
    Ik heb niet de indruk dat Royal Canin een poging doet om openheid van zaken te geven. Eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. Vragen worden niet beantwoord en berichten op de site van Royal Canin worden alleen geplaatst als ze positief zijn.
    Tja, hoe noem je dat ook al weer?
    Royal Canin
    Beste heer van Gulik, Hartelijk dank voor uw bericht. Zoals ook bij u bekend is er in de afgelopen twee weken meerdere malen contact geweest. Excuus dat de laatste reactie drie werkdagen op zich heeft laten wachten. Wij zien uw antwoord op onze laatste e-mail graag tegemoet om de afhandeling van uw klacht naar wederzijdse tevredenheid te kunnen oplossen.Met vriendelijke groet,Royal Canin Kenniscentrum
    Rooie wangen
    Naar mijn idee bevat mijn e-mailbericht van 11 februari 2015 voldoende vragen cq opmerkingen waarop Royal Canin zou kunnen reageren. Maar dat doen ze niet. Royal laat zich vertalen naar Koninklijk maar daar is in de beantwoording weinig van te merken. Maar ik stop met deze tijdverspilling.
    De hond doet het op versvlees van Rodi én Ernergique uitstekend en dat is nu het belangrijkste.
    Rooie wangen
    Ik heb "royal" een punt gezet want dit is een zinloze discussie.

Rooie wangen

Ook een klacht indienen over Royal Canin?