Klacht RRS: Rekening voor ontstoppen afvoerleiding van 634 (!!) euro en probleem niet opgelost.

Pieter

Op 8 februari heb ik via het online contactformulier van RRS Riool Reiniging Service de onderstaande klacht ingediend. Hiervan een bevestiging gekregen, maar ondanks herhaald rappelleren nog steeds geen enkel inhoudelijk antwoord. Dit vind ik niet fatsoenlijk, ik wil een antwoord en een oplossing voor mijn klacht.

"Beste heer/ mevrouw,

Hierbij wil ik mijn onvrede uiten over de zeer hoge rekening van rrs. De situatie is als volgt. Bij afpompen van mijn wasmachine borrelt de afvoerleiding en stroomt het sifon vervolgens over. Bij het maken van een afspraak met rrs werd mij verteld dat de kosten ongeveer tussen de 100 en 259 euro zouden bedragen. Op 21 januari zijn de ontstoppers langs gekomen. Bij het 'veren' van de leiding is de leiding beschadigd geraakt en is een andere tak van het bedrijf direct ingeschakeld om de leiding weer te repareren. Hierdoor waren er uiteindelijk 4 mensen lange tijd bezig in huis om het probleem te bekijken en een oplossing te bedenken. Dit is niet gelukt: De leiding borrelde nog steeds. De kosten van de inspectie, arbeidstijd van de aanwezige heren en de reparatie van de door de ontstoppers beschadigde leiding werden in rekening gebracht en leidden er toe dat ik direct twee bedragen moest afrekenen. Te weten 301 plus 333 euro, oftewel 634 euro in totaal. Het probleem is echter niet opgelost (volgens de reparateur was het wellicht een ontluchtingsprobleem). Sterker nog, ik heb de afgelopen week twee forse overstromingen gehad van de afwasteil die ik onder het sifon had geplaatst. Ik wil benadrukken dat ik geen klachten heb over het optreden van de aanwezige heren, zij waren allemaal vriendelijk en hebben hun uiterste best gedaan het probleem op te lossen. Ik heb echter wel een naar gevoel over gehouden aan de hoogte van de rekening. Het bedrag van 634 was veel hoger dan ingeschat, is mede tot stand gekomen door een beschadiging die de onstoppers zelf hebben veroorzaakt en uiteindelijk is het probleem niet opgelost. Ik hoop dat u een passende oplossing kunt vinden voor deze situatie cq een deel van de reeds betaalde rekening kunt terugstorten.

Met vriendelijke groet"

De helft van de rekening ad 634 euro was voor reparatie van een gat in de afvoerleiding die de ontstoppers er zelf in hebben gemaakt met hun veer. In ieder geval dit deel van de rekening zou ik terug gestort willen krijgen. De andere helft van de rekening vind ik overigens ook veel te hoog voor een poging tot ontstoppen van de leiding die niet is gelukt.

Wij vinden dat RRS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over RRS?