Opgelost door RRS: RRS medewerker had 'geen zin'.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 252293
Gebruiker
H.L.J. Ridder
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij
hadden een verstopping in de afvoer van het toilet. De WC loost op
een septic tank omdat wij in een buitengebied zonder riool wonen. Wij
hebben met RRS gebeld.
De
RRS man dacht dat wij van alles wat niet in een septic tank hoort,
doorspoelden, maar dat doen wij niet.
Hij
heeft een hogedrukspuit uit zijn servicevoertuig gepakt en daarmee
even in de pot staan spuiten. Inderdaad kwam er allerlei vuiligheid
terugspoelen uit het gat in de WC. Hij had 'geen zin' om ons probleem
op te lossen, incasseerde de €99,- en vertrok, na ongeveer 30
minuten bezig te zijn geweest.
Bij het afronden van de
werkzaamheden werd gevraagd naar ons email-adres. Op de vraag waarom
antwoordde de RRS man dat we op korte termijn een verslag van de
werkzaamheden zouden ontvangen. Toen dat niet kwam hebben wij RRS
gemaild met de vraag waar het verslag bleef.
Maandag 9 januari
kregen wij antwoord. Dat bestond eruit dat wij een kopie van de
werkbon kregen. Wat we daarin lazen verbaasde ons zeer: het bleek
geen verslag van de ontstoppingswerkzaamheden te zijn. Nee, het bleek
een beoordeling te zijn van ons huis! Ik citeer hier letterlijk
hetgeen de RRS man op zijn werkbon geschreven heeft:
“het
gaat om een oud huis met achterstallig onderhoud. de pot is oud, de
pot schroeven zijn verrot, het toilet duoblok
vult te traag, de
pot
aan de achterzijde is het ook een bende. meneer heeft een
septic-tank en deze is nooit geleegd. meneer heeft zelf met een veer
de toilet geprobeerd te ontstoppen.”
Dat heeft echt helemaal
niets met zijn werk als rioolreiniger te maken. Wij hadden niet om
zijn bouwkundig oordeel gevraagd; hij is daartoe niet bevoegd en
heeft niet de kennis.
Ons huis is inderdaad van eind jaren
'20, en is prima onderhouden. De tank is nooit geleegd omdat die het
al vele jaren prima doet, geen enkele geur- of andere overlast.
Wij
vinden de houding van deze RRS-medewerker echt buitengewoon
aanmatigend. Geeft ongevraagd zijn mening over ons huis, maar het
probleem waarvoor hij besteld – en betaald!- is, weigerde hij
ronduit op te lossen.
Een dag later heb ik een professionele
rioolveer gehuurd, want er moest natuurlijk wél iets gebeuren. Ik
ben er bijna een dag mee bezig geweest en op een gegeven moment had
ik de prop kennelijk doorgeduwd of doorgeprikt. Resultaat: WC loopt
weer prima door.
Ons advies is: RRS links laten liggen en een
ander bedrijf bellen. Wel van te voren uitgebreid vragen stellen over
de werkwijze!!

De oplossing

Graag €99,- terugstorten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat RRS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.L.J. Ridder
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het gehele bedrag, €99,- hebben we teruggestort gekregen, bos bloemen en meerdere keren telefonisch excuses.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over RRS?