Klacht RSD Reise Service: Rsd-reizen.nl: onduidelijkheid mbt het ingaan van bedenktijd

A.C.J.M Beving

Op 13 juli 2018 (vrijdagmiddag) heb ik een optie genomen op een bridgereis naar Cyprus (febr. 2019) bij Rsd-reizen.nl. Gesproken met mw. Fien. Zij zegde toe dat een bevestiging nog dezelfde dag of op zijn laatst de volgende dag per e-mail zou worden toegestuurd. Dan zou ik 3 dagen bedenktijd hebben en de optie evt. annuleren. Voorts gaf zij aan hoe te handelen indien de bevestiging pas op maandag door mij zou worden ontvangen. Dan kon ik contact opnemen met RSD-reizen om aan te geven dat ik de bevestiging pas op maandag had ontvangen. Mij werd verzekerd dat de 3 bedenkdagen dan pas op maandag (16 juli) in zouden gaan. Op 13 juli ontving ik inderdaad bericht van RSD-reizen, waarin men mij hartelijk dank zegt voor mijn registratie. Van een (gedetailleerde) bevestiging (met boekingsnummer) van de door mij genomen optie was geen sprake. De bevestigende e-mail van mijn optionele boeking liet op zich wachten en ik ontving deze op 16 juli om 09.06 uur. Letterlijke tekst in de brief:
"De belangrijkste zaken op een rijtje:
- met dit schrijven ontvangt u onze Algemene Reisvoorwaarden (ARV) en de bevestiging van uw optie.
- U hoeft verder niets te doen. Binnen 3 dagen - na de 16/07/2018 - wordt uw optie een vaste boeking" (einde citaat).
Om er zeker van de zijn dat ik de tekst goed had begrepen (omzetting van de optie in een boeking niet eerder dan 19 juli 2018) heb ik direct telefonisch contact opgenomen met het in de brief genoemde telnr. Nadat ik mijn verhaal had gedaan (heb ik goed begrepen dat mijn bedenktijd loopt tot 19 juli a.s.) werd mij medegedeeld dat de optie DIEZELFDE DAG (16 juli 2018) om 18.00 uur zou aflopen en als ik niets deed zou worden omgezet in een definitieve boeking. De 3 bedenkdagen waren dus niet op 16 juli, maar al op 13 juli ingegaan! Dit, in tegenstelling van wat ik uit de tekst in de brief had begrepen.

Mijn klacht: onduidelijke berichtgeving m.b.t. het ingaan van de bedenktijd van 3 dagen na het nemen van een optie.

Naast een excuus zou RSD Reise Service de tekst omtrent de 3-daagse bedenktijd duidelijker moeten verwoorden en moeten voorzien van een einddatum.

Wij vinden dat RSD Reise Service hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

A.C.J.M Beving