Klacht RSD Reise Service: Stop met misleidende reclame en agressieve verkoop methoden

R. van Wely

Van 8mrt t/m 22 mrt. ben ik met RSD reizen naar Marokko geweest. Allereerst kun je de namen niet krijgen van de hotels waar je verblijft en ook niet van het hotel van de verlengingsweek. Waarom niet??????
In de folder wordt het prachtig beschreven en je kunt van een aantal "voordeelpakketten" gebruik maken.
Je wordt bijna gedwongen om hier gebruik van te maken, want je krijgt geen gelegenheid om b.v. zelf een eetgelegenheid te zoeken. Het wordt ook afgeraden door de reisleider.
Het hotel in de verlengingsweek ligt 12 km. vanuit het centrum en in die omgeving is niets te doen.Kortom ook hier weer de "genotpakketten "moeten nemen. Dus de reis is nu al € 510,00 duurder.

In de folder wordt zo mooi beschreven dat we een aantal Marokkaanse Ambachtelijke tradities gaan bezoeken, zoals een tapijtknoperij, sieraden- en leermanufactuur.
Ervaring tapijtknoperij:
De eerste uitleg ( 10 minuten) lijkt normaal, maar als je dan in de verkoopruimte komt wordt je besprongen door -tig verkopers. Als je laat merken dat je iets mooi vindt, zijn ze niet meer van je af te slaan. Een nee wordt niet geaccepteerd., zelfs de reisleider wordt erbij geroepen om nog meer druk uit te oefenen. Op een gegeven moment stonden er 6 mensen om ons heen. We hebben niet toegegeven. De reisleider was not amused, omdat niemand iets had gekocht en hij dus geen provisie kreeg.
Bij de sieraden hetzelfde verhaal. Ook hier weer agressieve verkoop methoden, zelfs als je wat had gekocht, bleven ze maar pushen om nog meer te besteden.
Bij de leermanufactuur weer hetzelfde verhaal, op een gegeven moment waren we geisoleerd van de groep en stonden er 10 mensen om ons heen, wij zijn toen zeer kwaad weggelopen.
Samen gevat: RSD reizen heeft een "leuke" folder met een verborgen boodschap.
Het lijkt erop dat ze zoveel mogelijk aan je proberen te verdienen op een misselijk makende manier.

Geen reclames van deze firma versturen bij andere bladen
Stoppen met bezoeken van firma's zodat de agressieve verkoop niet kan plaats vinden

Wij vinden dat RSD Reise Service hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!