Klacht RVS Verzekeringen: Niet nakomen van afspraak bij afsluiten van de verzekering door RVS.

H.W.A. Kiel

In 1991/1992 heb ik een begrafenisverzekering afgesloten voor mijn zwager in Polen. Vooraf heb ik aan de tussen persoon van de verzekering verteld dat in Polen voor de begrafenis de kosten moeten worden betaald aan de ondernemer. Hij heeft dit afgestemd met het hoofdkantoor van de verzekering en aangegeven dat vanwege de voorwaarden in Polen na overlijden direct het bedrag beschikbaar wordt gesteld. Inmiddels is mijn zwager terminaal en heb ik voor de zorgvuldigheid voor informatie contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij om mij te vertellen hoe ik moet handelen na overlijden van mijn zwager om direct over het bedrag te kunnen beschikken om de begrafeniskosten te kunnen betalen. Tot mijn verbijstering kreeg ik te horen dat er minimaal 15 werkdagen zal duren voordat het bedrag beschikbaar wordt gesteld. Over de afspraak met de tussen persoon zou niets terug te vinden zijn en na interne informatie is het standpunt ingenomen dat er niet van de werkwijze afgeweken kan worden. Ik heb aangegeven dat ik van een AOW uitkering rond moet komen en het voor mij onmogelijk is dit bedrag te gaan voorschieten. Echter RVS verzekering bleef op hun standpunt staan zonder een oplossing te bieden. Het is ronduit schandalig dat een dergelijke maatschappij op deze wijze meent om te moeten gaan met deze casus en dat de eerder gemaakte afspraak niet wordt nagekomen. Het gaat om polisnummer 97516619 en relatienummer 8563130.

Ik verwacht dat RVS verzekeringen de gemaakte afspraak in 1991/1992 zal nakomen door direct na overlijden het bedrag wordt uitgekeerd zodat wij de begrafenis kunnen regelen. Het kan toch niet zo zijn dat nu de gemaakte afspraak niet zal worden nagekomen. Als bijlage een afschrift van de ingediende klacht bij RVS echter de afwikkeling duurt daarvan te lang.

Wij vinden dat RVS Verzekeringen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

H.W.A. Kiel
Ik moet "gewoon" op mijn beurt wachten

Ook een klacht indienen over ?