Klacht Ryanair: Afhandeling geannuleerde vlucht

M. Klein Wassink

De woensdag voor onze vlucht retour vanuit Barcelona kreeg ik een smsje dat de vlucht was geannuleerd. Ik heb contact gezocht met de klantenservice door meerdere chatgesprekken te voeren. We hadden 2 opties; ons geld terug of terug vliegen met een andere vlucht. De ander vlucht zou pas op dinsdag gaan, dit was geen optie i.v.m. moeten werken. We zijn door de klantenservice per chat en telefonisch zeer slecht geholpen. Op hun site staat 'wij zorgen er altijd voor dat onze klanten alsnog thuis komen' Ze helpen je he-le-maal nergens mee en zie maar dat je je redt, in het Engels.... Dit uitlegd aan Ryanair en gaven ze aan dat we een vlucht moesten boeken bij één van hen partners en de bonnetjes van de extra kosten moesten bewaren. We hebben een vlucht retour geboekt bij Vueling en de extra kosten zo laag mogelijk gehouden. Na terugkomst claim ingediend welke werd afgewezen omdat we het volledige bedrag hadden laten uitkeren? Terwijl de klantenservice zei (en op de site staat) boek een vlucht bij één van onze partners? Ik ben echt razend maar er is niemand bij Ryanair wie ons ook maar ergens mee helpt.

€ 573,33 aan extra kosten vergoeden. Schadevergoeding hoef/krijg ik niet. Maar de extra kosten wil ik terug! Heb het precies zo gedaan als op site staat, eerste volgende vlucht terug boeken met Ryanair of Partner bedrijf. Alle kosten zo laag mogelijk gehouden maar niemand wie terug vloog naar Weeze. Vandaar taxi moeten nemen van Dusseldorf naar Weeze

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ryanair?