Klacht Ryanair: Belachelijk hoge kosten/boete voor niet online inchecken

Monique#isboos

Met Ryanair heen en terug naar Valencia vanuit Weeze. De heenreis konden we thuis vrij gemakkelijk inchecken met priority. De terugreis was anders. Toen we 1,5 dag voor vertrek online via de app op de telefoon wilden inchecken zagen we dat de priority al niet meer mogelijk was. Er zat niets anders op dan de bagage à € 20,- per klein koffertje in te checken. Dit kon online, ware het niet dat de betaling plaats moest vinden via Credit Card of PayPall. Aangezien we online nooit gebruik maken van een Credit Card en geheel onbekend zijn met PayPall hebben we dit niet gedaan. Wel vreemd overigens dat er geen mogelijkheid was om met Ideal te betalen, wat bij het inchecken voor de heenreis wel mogelijk was en wij ook gedaan hebben. Omdat deze koffers dus toch op de luchthaven moesten worden ingecheckt hebben we ervoor gekozen, om net als vroeger, onszelf ook maar op de luchthaven in te checken, tegelijk met de koffers.
Wij hebben nog 1 dag kunnen genieten van onze korte break, waarna wij ons netjes op tijd (2 uur van te voren voor een continentale vlucht) op de luchthaven te Valencia meldden. De rij was lang, maar eenmaal aan de beurt kwamen wij tot een hele grote onaangename verrassing.

Van de dame achter de balie kregen wij een rekening van € 110,- onder onze neus gedrukt omdat we niet in het bezit waren van een boardingpass. We dachten nog even dat ze een grapje maakte, maar door het serieuze gezicht van deze dame waren we snel uit onze droom geholpen. Alsnog via de telefoon inchecken kon ook niet meer, omdat we inmiddels een half uur na sluiting van de online mogelijkheid zaten. Dit omdat we al een half uur in de rij hadden gestaan. We moesten maar even snel aan een andere balie € 150,- gaan betalen, €110,- als boete voor te laat inchecken en €40,- voor de twee koffertjes. En als we iets te mopperen hadden moesten we dat ook daar maar even doen. Dat hebben we dan ook gedaan, zeker toen ook nog eens bleek dat de koffertjes nu ineens geen € 20,-, maar € 25,- per stuk gingen kosten. Totaal ter plaatse en per direct te voldoen: € 160,- !!!!! Mogelijkheid om te pinnen was er ook niet, nee dit moest met een creditcard die we, principieel, liever niet willen gebruiken.

Als het inmiddels beleid is geworden dat online inchecken een VERPLICHTING is, COMMUNICEER dit dan ook en maak het te allen tijden mogelijk om met Ideal te betalen!!

Duidelijk maken dat het VERPLICHT is om online in te checken en de 110,- terug en de 10 euro voor ineens verhoogde kosten koffertjes.

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ryanair?