Klacht Ryanair: Extra kosten door vertraagde vlucht

Fam. de Almeida Pinto

De Ryanair vlucht van 3 juli 2018 van Eindhoven naar Lissabon en aankomsttijd 18:10 was dusdanig vertraagd dat ik pas om 21:10 uur mijn huurauto op kon pikken bij de verhuurmaatschappij. De geplande oppiktijd was 19:00 uur en de sluitingstijd was 20:00 uur. Het oppikken van de huurauto na 20:00 uur is mogelijk maar dan brengt de verhuurmaatschappij EUR 30,00 extra in rekening. Alles was door mij ruim gepland en ook al eerder zo uitgevoerd en dat was goed gegaan. Nu op 3 juli door de zeer vertraagde vlucht kreeg ik extra kosten voorgeschoteld door de verhuurmaatschappij. Ik legde uit dat dat door de vertraagde vlucht kwam. Zij leggen de schuld bij Ryanair neer en de kosten moesten betaald worden. Uiteindelijk met Ryanair contact gehad hierover en die wijst weer naar de verhuurmaatschappij met als enige reden dat ze kosten van andere bedrijven niet vergoeden. Dat laatste begrijp ik wel, maar Ryanair gaat helemaal aan het feit voorbij dat de vlucht van Ryanair vertraagd was door ee technisch mankement aan het vliegtuig. Dat mankement moest beoordeeld worden door een techneut die erg lang op zich liet wachten terwijl iedereen al in het vliegtuig zat te wachten. Doordat dat weer zolang duurde mocht de vlucht niet meer vertrekken omdat de vertrekperiode ook al verlopen was. De vlucht moest weer opnieuw ingepland worden.

Ik wil dat Ryanair de EUR 30,00 aan extra kosten aan mij terug betaald

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ryanair?