Klacht Ryanair: Gratis koffer in het ruim vervoeren werkte niet.

Gijspeeters

Ik en mijn vriendin hadden een reis geboekt naar Barcelona op 2 februari 2018. Kort voor vertrek ontvingen we een bericht dat de regelgeving omtrent bagage van Ryanair was gewijzigd. In dit bericht stond vermeld dat er medio half januari een nieuwe regelgeving was die inhield dat als je zonder prioriteit inchecken had, je een koffer van 10 kg gratis in het ruim kon worden vervoerd(hierbij werd niet vermeld dat er 'blijkbaar' geen vloeistoffen in dit ruim vervoerd mogen worden af en toe) . Dit ging de heenweg vanuit Charleroi Brussel dan ook helemaal goed. Maar de terugweg (dus vanuit Barcelona terug naar Charleroi Brussel) was het niet mogelijk om deze koffer bij het inchecken in het ruim te plaatsen. Hierdoor hebben we alle vloeistoffen bij de douane weg moeten gooien en werden de koffers pas bij het instappen van het vliegtuig in het ruim geplaatst. Hierdoor zijn enkele dure producten verloren gegaan helaas.

We verwachten hiervoor wel een compensatie en verzoeken ook vriendelijk om dit te vermelden in de mails van Ryanair. Alvast bedankt

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ryanair?