Klacht Ryanair: Misleidende opties bij keuze tariefpakketten

PelgrimAnne

Toen ik een vlucht ging boeken van Brussel Charleroi naar Biarritz, kreeg ik op mijn gekozen datum de keuze uit 3 tarieven, namelijk: 1) Standaard tarief (alleen kleine handbagage), 2) Plus (instappen met prio, 2 stuks handbagage en 20 kg incheckbagage) en 3) Flexi Plus (instappen met prio en 2 stuks handbagage). Ik had geen interesse in 2 stuks handbagage of instappen met prioriteit, maar ik had de optie incheckbagage nodig. Daarom heb ik maar gekozen voor de optie Plus (à 55 euro).
Later ben ik nog eens gaan kijken en nu blijkt dat ik het standaard tarief had kunnen kiezen en later in het proces een 10 kg incheckbagage toe had kunnen voegen, voor minder dan de helft van de prijs (25 euro). Dan voel ik me wel erg misleid! Nu zit ik met allerlei extra's die ik niet nodig heb, want ik reis slechts met een backpack en mini handbagage. Waar is de transparantie?

De keuzes die je als consument hebt, moeten transparanter worden aangeboden tijdens het boeken online. Er staat nergens dat je later ook nog opties te kiezen hebt. Vanuit verkoopoogpunt is het begrijpelijk, maar ik voel me gelicht als consument.
Het zou niet meer dan netjes zijn als ik het verschil tussen wat ik betaald heb (Plus-pakket à €54,50), en wat ik daadwerkelijk nodig had (Standaard tarief + 10kg ruimbagage à €25,-), gerestitueerd krijg.

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?