Klacht Ryanair: naam verkeerd op vliegticket

Klachtnummer
# 192538
Gebruiker
lolxdlolxd1993
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bij het invullen van mijn gegevens heb ik mijn roepnaam in gevuld in plaats van mijn naam zoals vermeld op mijn paspoort. Dit heb ik zelf niet bemerkt aangezien mijn roepnaam, mijn naam is die ik elke dag hoor en mijn andere naam puur en alleen op mijn paspoort staat. Nu ging ik 26 oktober vliegen met Ryanair van Weeze-Timisoara. Ruim 2 uur van te voren was ik aanwezig en bij de incheckbalie was er nog geen probleem met mijn ticket. Alles werd gecontroleerd en ik mocht door naar de gate toe. Bij de gate werd een nacheck gedaan of je bij de goede gate stond voor de rit en daar werd opgemerkt dat mijn naam niet klopte. Toen dit was opgemerkt kon ik de naam niet meer veranderen op het ticket omdat het hiervoor inmiddels te laat was. Echter was het goed gecontroleerd bij de incheckbalie had ik mijn naam nog kunnen veranderen in de juiste zoals op mijn paspoort en kon ik mee het vliegtuig in. Door nalatigheid bij de eerste controle kon dit echter niet en ging onze vakantie niet door.

De oplossing

Ik heb voor de vakantie alles betaald en dit geld kon ik niet terugvorderen. Hiervoor zou ik wel een financiele compensatie voor willen zien of in ieder geval een soort van tegoed dat de pijn van het verloren geld nog een beetje verzacht wordt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ryanair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ryanair?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen