Klacht S. Oliver: Geen automatische terugstorting bij retourneren artikelen: zeer onduidelijke procedure en geen herinnering

Esb

Ik heb het afgelopen jaar veel bij de webshop van S Oliver besteld en een groot deel weer geretourneerd. Nu net zag ik pas dat het geld daarvoor nooit is teruggestort. Het gaat om meer dan 650 euro!

Nu ik de retourbevestigingmail nog eens lees, staat daar vrij onduidelijk dat je zelf nog een mail moet sturen met je gegevens om een terugbetaling te kunnen krijgen.
Daar heb ik, net als vele vele anderen waarschijnlijk, overheen gelezen. Vooral omdat ik verwachtte dat S Oliver, die al die gegevens immers van mij heeft, de terugstorting gewoon zelf doet, net als alle andere webwinkels. Hier verdient S Oliver (onbedoeld?) waarschijnlijk erg veel aan. Dat kan niet de bedoeling zijn toch?

Dit kan en moet heel wat klantvriendelijker. Zet het duidelijker in de mail en stuur klanten die geen terugbetalingsverzoek hebben gedaan een herinnering.
Of, veel beter nog: verander gewoon die procedure en stort het geld zelf proactief terug, net als alle andere webshops.

Ik hoor graag van jullie!

S. Oliver is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over S. Oliver?