Klacht SAA: Misleidende bevestigingsbrief inzake eigen risico stormschade

IW77

Stormschade online gemeld en per email een brief ter bevestiging en info over hoe te handelen van SAA ontvangen. In de brief staat vermeld dat er alleen een eigen risico van 500 euro geldt bij herstel van de schade bij een niet-aangsloten autoschadebedrijf. Verder staat er geen enkele verwijzing naar andere voorwaarden en eigen risico. Bij ophalen van mijn auto bij het (aangesloten) schadebedrijf krijg ik toch een eigen risico van 200 euro gepresenteerd. Ik snap hier niets van en ga verhaal halen bij SAA. Zeggen ze dat in mijn polisvoorwaarden staat dat ik 200 euro eigen risico heb per gebeurtenis. En ja na een check van mijn kant blijkt dat er inderdaad te staan, maar waarom wordt daar dan niet naar verwezen in de schade-bevestigingsbrief? Ik heb nog nooit schade gehad of iets geclaimd. Ik ben er na het lezen van die brief vanuit gegaan dat het zo was als er stond! Er stond nergens dat ik m'n polisvoorwaarden ook nog moest checken voor andere eigen risico voorwaarden..? Ik vind de brief zeer misleidend en snap niet waarom men dat doet. Ik wil graag vooraf kunnen bepalen of ik in geval van eigen risico de schade wil laten maken of niet. Lijkt me handig als ze deze overduidelijk standaard gebruikte brief aanpassen met 1 simpel zinnetje erbij kun je mensen een dergelijke onprettige 'verrassing'achteraf besparen.

Dat ze doen wat er staat in de bevestigingsbrief van mijn schade; direct betalen aan t autoschadebedrijf zonder een eigenrisico aan mij door te belasten..

Wij vinden dat SAA hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over SAA?