Opgelost door Samsonite: Samsonite 10 jaar garantie voor een harde koffer: een wassen neus

van der drift

Op 22 december 2013 bij V&D Zeist een Samsonite Firelite Deep Blue Spinner gekocht voor eur 356,84 met 10 jaar garantie. De koffer is gemaakt met de revolutionaire Curv technologie, een materiaal dat volgens hun website vrijwel onbreekbaar is en ook gebruikt wordt voor de productie van kogelvrije vesten en skies. Op 9 september 2015 de koffer met een breuk teruggebracht naar V&D. Samsonite stelt dat de schade is veroorzaakt door buitensporig geweld van buitenaf (dat de breekbare inhoud van de koffer geen schade heeft opgelopen begrijpt niemand). Reparatie eur 153,26 geen garantie. Kijk dat klopt wel ongeveer: volgens een vuistregel is de consumentenprijs 2 x de fabriekskostprijs plus btw! Zo kan je gemakkelijk garantie geven. Ergo, als je de garantie van Samsonite gelooft, geloof je alles.

Reparatie onder garantie

Samsonite
    Geachte heer van der Drift,

Onze koffers worden uitvoerig getest en zijn meer dan voldoende bestand tegen diverse situaties die zich kunnen voordoen tijdens het reizen. De schade aan uw koffer toont echter aan dat uw koffer aan een hoge impact onderhevig is geweest, of dat ze onzacht in aanraking is gekomen met een scherp voorwerp. Ons product werd uiteraard ontworpen om te reizen, maar extreem ruwe behandelingen vallen hier niet onder.
    Ondanks de schade aan uw koffer is de inhoud van uw koffer gelukkig gevrijwaard gebleven.
    Mocht het om een erkende materiaal –of productiefout gaan, zou Samsonite onmiddellijk zijn verantwoordelijkheid opnemen door het vervangen van een nieuw product of door een kostenloze reparatie.

De kost van de reparatie heeft niets met de verkoopprijs te maken. Om dergelijke schade te herstellen, dienen we de complete schaal van de koffer te vervangen. U begrijpt wellicht dat we dan ook een nieuwe rits moeten plaatsen. Dit proces neemt de nodige arbeidsuren in beslag, waardoor de prijs van de reparatie iets hoger ligt dan pakweg het vervangen van een slot of wiel.

Wij hopen op uw begrip dat we in dit geval geen commerciële tegemoetkoming kunnen doen.

Met vriendelijke groeten,

Samsonite Europe N.V.
    Service After Sales
    van der drift
    Net wat ik dus zei: de garantie is een wassen neus en de verhalen over kogelvrije vesten en skies gemaakt van het zgn revolutionaire materiaal is een sprookje. Je zal maar een kogelvrij vest hebben dat zo zwak is. De reparatiekosten zijn belachelijk hoog in relatie tot de fabriekskostprijs
    Samsonite
    Geachte heer van der Drift,

Als tegemoetkoming willen wij u wel een nieuwe koffer aanbieden tegen de prijs van de herstelling.

Graag horen wij van u of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groeten,

Samsonite Europe N.V.
    Service After Sales
    van der drift
    De klacht is naar tevredenheid opgelost door vervanging van de koffer met bijbetaling van een bedrag wegens nieuw voor oud

van der drift

Ook een klacht indienen over Samsonite?