Opgelost door Samsung Electronics: Batterij loopt snel leeg, en scherm flikkert en valt uit tussen 45-55%

Anouk133

Ik heb mijn Samsung Galaxy S3 sinds vorig jaar april. En sinds drie maanden heb ik problemen met de accu (ten minste, ik denk dat dat het probleem is). Hij loop vrij snel leeg (ook bij geen gebruik). Ik heb naar de apps gekeken en deze gebruiken niet zoveel energie dat de batterij (met mobiel in 'slaapstand') zo snel leeg zou moeten lopen. Als mijn batterij tussen de 55 en 45% ontlading komt dan begint het beeldscherm te flikkeren en als ik niet heel snel het beeldscherm uitzet en de lader aansluit dan loopt het apparaat vast. Bij poging opnieuw op te starten blijkt de accu leeg (~5%). Het lijkt me erg vreemd dat ik alleen gebruik kan maken van de eerste 45% van de batterij.

Extra informatie
- Ik heb de telefoon nog niet terug gezet naar fabrieksinstellingen (hoop nog op een andere oplossing)
- Ik heb afgelopen week de firmware geupdate naar de nieuwste versie
- Ik heb de batterij er al eens uit gehaald om te kijken of de aansluitingspunten schoon zijn (en ze zijn brandschoon)

Advies om het probleem op te lossen, of een mogelijkheid tot reparatie zodat het apparaat weer naar behoren werkt.

Geachte mevrouw Peters,
    Wat vervelend om te horen dat uw Samsung Galaxy S3 niet meer volledig naar behoren werkt. Kunt u ons vertellen of het euvel zich ook voordoet in de volgende situaties:
    • Opstarten zonder SD Kaart
    • Opstarten zonder SIM kaart
    • Opstarten in de veilige modus, dit kunt u doen door bij het inschakelen van het toestel, tijdens het opstartscherm, de instellingen-knop herhaaldelijk in te drukken.
    Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Beste Jaime,
    Bedankt voor je reactie.
    Opstarten zonder SIM kaart lijkt me vreemd aangezien ik dan niet meer gebruik kan maken van alle basisfuncties van mijn telefoon.
    Ik heb de telefoon opgestart in de veilige modus, en ik heb de telefoon daarna gebruikt tot de batterij 35% was. De batterij ging wel langer mee, maar op 35% begint het scherm weer te flikkeren en loopt hij vast/valt uit. Het probleem is er dus nog wel. Wat kan ik hier aan doen?
    Geachte mevrouw Peters,
    Wij willen u bedanken voor deze informatie, wij moeten u helaas toch adviseren om het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit kunt u doen door te gaan naar de instellingen > Accounts > Back-up maken en terugzetten > Standaardgegevens herstellen. Voordat u het toestel reset naar fabrieksindelingen is het aangeraden eerst een back-up te maken. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Beste Jaime,
    Ik heb vandaag je advies opgevolgd en de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Het leek goed te gaan, totdat de batterij op 49% kwam. Toen verscheen het bekende probleem weer. Hij viel uit, en toen ik hem aan de oplader weer aanzette, gaf de batterij letterlijk 0% aan. Met het resetten is het probleem helaas niet opgelost. Hoe nu verder?
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte mevrouw Peters,Dan lijkt het erop dat de storing vanuit de accu wordt veroorzaakt en niet vanuit het toestel zelf. Zou u ons kunnen aangeven of de accu misschien licht vervormd is?Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare
    Beste Alex/webcare,
    Ik heb de accu eruit gehaald en hem vergeleken met de accu van iemand anders (precies hetzelfde toestel). Als ik het zo zie dan staat mijn batterij bol. Hij is in ieder geval dikker dan de andere batterij. Ik kan me voorstellen dat dit het probleem kan zijn.
    Geachte mevrouw Peters,
    Zou u ons kunnen voorzien van het serienummer van de batterij (deze staat op de batterij zelf) en het IMEI nummer van uw smartphone. U kunt het IMEI nummer achterhalen als u gaat naar de Instellingen > Meer > Toestel-Info > Status. U kunt deze informatie noteren als Privé Opmerking. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Beste webcare,
    Ik heb het serienummer van de batterij en mijn IMEI nummer als prive opmerking in mijn klacht verwerkt.
    Geachte mevrouw Peters,
    Wij danken u voor de aanvullende informatie die u ons heeft doen toekomen.
    Wij zijn dit aan het uitzoeken voor u en verwachten hier spoedig een antwoord op terug.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Imran
    Samsung WebCare
    Beste Webcare,
    Fijn dat jullie het gaan uitzoeken. Ik wacht jullie antwoord af.
    Geachte mevrouw Peters,
    Wij hebben zojuist telefonisch contact met u gehad. Hierin geeft u aan reeds een nieuwe batterij te hebben ontvangen.
    Beste Jaime/Webcare,
    Bedankt voor de goede service! Ik ben blij met de oplossing. Mijn telefoon werkt weer helemaal naar behoren.