Opgelost door Samsung Electronics: Batterij opgezwolle galaxy s4 + drukschade door de batterij

Luuk013

Bij de saturn connect in tilburg heb ik laatst mijn galaxy s4 teruggebracht omdat hij uit bleef vallen als ik er maar iets mee deed. ze vertelde dat dit door de batterij kwam en dat dit vaker voor kwam en onder de garantie viel. dus heb ik hem op laten sturen voor reparatie. nu ben ik vandaag gebeld door saturn connect en zeggen ze dat de telefoon onderzocht is en de batterij inderdaad kapot was en onder de garantie viel maar ze zeggen dat er val of druk schade opzit en die gemaakt moet worden wat ongeveer 200 euro zou kosten. nu heb ik navraag gedaan bij samsung en zeggen collega's dat die drukschade door de batterij komt die wel onder garantie valt maar de man waar ik door gebeld ben zegt dat ik moet betalen of dat er anders niks gerepareerd word en alsnog 40 euro moet betalen om te retourneren het lijkt mij juist dat ze dit nooit kunnen maken omdat de drukschade gewoon door de batterij komt en dat probleem bij veel meer mensen voorkomt ook op deze site.

mijn gewenste oplossing is eigenlijk dat de batterij en ook het (beeldscherm had hij hed over) waar de drukschade opzit onder garantie worden gerepareerd. zeker omdat collega's van samsung zelf zeggen dat dit door de batterij komt en ik hier zelf niks aan kan doen.

( wat ik zelf heb voorgesteld toen ik nog dacht dat de val of drukschade nog door mezelf kwam wat me al raar leek heb ik gezegd dat ik het scherm niet gemaakt hoef te hebben maar dat is schijnbaar ook geen keus) en neem ik nu ook geen genoegen mee nu ik weet dat het door de batterij zelf komt.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.

Geachte heer Coppens,
    Wij betreuren wat u ervaart met uw smartphone en bieden onze excuses voor het ongemak dat u hiermee ondervind.
    Wij hebben naar aanleiding van uw klacht contact gezocht met onze reparatiecentrum omtrent uw smartphone reparatie, om nader ingelicht te worden wat de bevindingen bevindingen zijn geweest van onze monteur bij het stellen van een diagnose op uw toestel.
    Hiervan hebben wij vernomen dat de schade die is geconstateerd tijdens een diagnose, dat deze door druk, val en/of stoot schade is ontstaan, op verschillende plekken op de display van uw toestel. Dit is niet ontstaan door de batterij, zoals u aangaf in uw klacht.
    Wij geven op onze smartphones 2 jaar fabrieksgarantie op technische defecten. De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt. Het is ongeldig wanneer onbevoegde personen op enigerlei wijze wijzigingen of reparaties uitvoeren. Uw toestel heeft echter schade opgelopen dat niet onder de fabrieksgarantie word gedekt.
    Om deze reden heeft u een prijsopgave ontvangen van onze reparatiecentrum, welke terecht is.
    Wij kunnen uw verzoek tot een kostenloze reparatie helaas niet honoreren.
    Wij hopen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Imran
    Samsung WebCare
    Luuk013
    maar het lijkt me dan wel dat ik het beeldscherm in ieder geval niet hoef te betalen als ik dat niet wens want in mijn ogen is er niks mis met het scherm en werkt het naar behoren en dat dat dan niet onder de fabrieks garantie valt snap ik maar als ik dat zelf kapot zou hebben gemaakt hoef ik daar toch niet perse voor te betalen als ik dat niet wil
    Luuk013
    want een vriend van mij had hetzelfde probleem als mij en hij zij als ik zou bellen met de samsung hotline ( samsung klantenservice) en mijn serienummer + imei nummer van mijn telefoon doorgeven zou hebben zou ik nu al een batterij thuis hebben gehad en dus ook zeker niet voor dat scherm zou moeten betalen.
    Geachte heer Coppens,
    Als u dat wenst kunnen wij het reparatieverzoek van het beeldscherm laten annuleren en kunnen wij kosteloos een nieuwe accu laten leveren. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Jaime
    Samsung Webcare
    Luuk013
    Als dat zou kunnen zou ik daar echt blij mee zijn.
    Moet ik hier verder nog iets voor doen? of kunnen jullie dit zo regelen.
    alvast bedankt voor de moeite. gr luuk
    Geachte Coppens,
    Dit gaan wij verder voor u regelen.
    Jaime
    Samsung Webcare
    Luuk013
    Bedankt voor de oplossing.