Klacht Samsung Electronics: Geen synchronisatie Outlook met Samsung Galaxy S4

A.C. ten Thij

Samsung heeft Kies3 aangeboden als programma voor synchronisatie van de G4 met PC (Outlook-bestanden, foto's etc).

Het programma werkt niet. Hierover heb ik gecorrespondeerd via livechat. Het blijkt dat er een fout zit in het programma Kies 3. Dat wordt niet gemeld op de website van Samsung en ook wordt er geen informatie gegeven wanneer dit probleem wordt opgelost.

Men meldde het volgende:
" meneer, ik ga u vragen om de laatste update van Kies af te wachten, omdat dit probleem niet anders opgelost kan worden.
meneer, ik begrijp dat dit niet leuk is om te horen, maar het zijn programma's die voor ons worden ontwikkeld en onderhouden door derden.
als er een probleem is met de apps en programma's, kunnen wij ze dit ook alleen maar aangeven. Dit is gedaan en nu kunnen we niet meer dan afwachten totdat het is opgelost. "

Ik vind dat Samsung het programma moet terug trekken en-of op zijn website aangeven dat het niet werkt.

Op website van Samsung aangeven dat Kies3 niet werkt

Zsm een update aanbieden die wel werkt

Geachte heer/mevrouw ten Thij,
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses voor het ongemak.
    Er wordt gewerkt aan een nieuwe update waarbij het door jou omschreven euvel verholpen zal worden. Echter hebben wij geen inzicht wanneer het update gelanceerd zal worden.
    Hier vragen wij vriendelijk om nog wat geduld voor te hebben.
    Alvast bedankt voor het begrip en geduld wat u hiervoor heeft opgebracht.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    A.C. ten Thij
    De klacht is al bekend sinds het uitkomen van Kies 3! Waarom wordt dan op de website van Samsung G4 Kies3 niet ingetrokken en waarom meldt u niet uit uzelf dat het geen nut heeft om dit programma te installeren.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw ten Thij,Ik heb zojuist nog Outlook contacten en agenda via Kies 3 met een Galaxy S4 gesynchroniseerd zonder hier verdere problemen mee te ervaren. Wij adviseren u om deze reden om Kies 3 volledig te verwijderen van de computer en om de laatste versie van het programma te downloaden via www.samsung.com/kies en deze te installeren.
    Wij adviseren hierin om niet de "Controleren op updates" functie te gebruiken die in het programma beschikbaar is via de Informatie tab, maar om, zoals hierboven aangegeven, het gehele programma te verwijderen en opnieuw te downloaden.Indien u deze telefoon voor zakelijke doeleinden gebruikt en u gebruik maakt van een Microsoft Exchange server, is het tevens mogelijk om de synchronisatie van Outlook online te laten verlopen.Met vriendelijke groeten,Alex
    HET WERKT NIET!
    Ik heb gedaan wat u zegt en heb het prorgamma compleet verwijderd via verwijdering software. Daarna heb ik Kies 3 van de website gedownload en drukte op synchronisatie. Helaas krijg ik dezelfde foutmelding van Kies3 als voorheen: "Er heeft zich een fout voorgedaan bij de voorbereiding van de synchronisatie met (naam telefoon) galaxy 4's Agenda items. Taak geannuleerd". De telefoon is via de Samsumg usb kabel verbonden met de PC.Jammer, graag een echte verbetering!
    Geachte heer/mevrouw ten Thij,
    Wat vervelend om te horen dat ons advies niet heeft geholpen. Graag vernemen wij of deze klacht zich voortdoet op het moment dat u bij ‘Agenda synchroniseren met Outlook’ het vinkje weg haalt. Onze excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groeten,
    Jaime
    Samsung Webcare
    HET WERKT OOK NU NIET
    Dit advies had ik ook al gehad tijdens de chatsessie waaraan ik refereer. Ook bij alleen een vinkje bij Contacten geeft hij dezelfde foutmelding voor synchronisatie met contacten en ook met taken. Als alle vinkjes uit staan vraagt Kies3 om tenminste één vinkje aan te zetten.
    Het programma dat ik opnieuw heb geinstalleerd heeft op alle files dezelfde datum (29 11 2013) als waar mijn eerste klacht vandaan kwam. Wanneer komt de beloofde up-date?
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw van Thij,De in november beloofd update is reeds in november/december uitgebracht. Deze had betrekking op het feit dat het Synchronisatie tabblad niet meer zichtbaar was binnen Kies 3. De storing waar deze update voor was bedoeld, is dan ook opgelost.
    Wij zijn op de hoogte van het feit dat zich sindsdien andere storingen voordoen, welke wij dan ook aan het onderzoeken zijn. Omdat deze storingen zich niet consequent en bij elke gebruiker voordoen, duurt het dan ook langer om de juiste oorzaken te vinden.
    Wij begrijpen dat deze storing vervelend is, echter kunnen wij u op dit moment enkel adviseren om synchronisatie van contacten zo veel mogelijk online te laten verlopen.Met vriendelijke groeten,Alex
    A.C. ten Thij
    Het blijft erg storend dat Samsung op de site hier geen melding over doet en ook geen oplossing biedt!