Klacht Samsung Electronics: Levensduur Samsung Wasmachines is maar 2 jaar!!!!!!!!!!!!!

liefie

Klacht Samsung: wasmachine WF 0602 NUWG na 2 jaar en 4 maanden helemaal kapot.
Ik kan de machine weggooien!!!!

Mijn wasmachine die 2 jaar en 4 maanden oud is, is waarschijnlijk de trommelas en lagers kapot.Garantietermijn is net paar maanden verstreken. De prijs van de machine was €280,-
Volgens onafhankelijke reparateurs gaat de reparatie minimaal €200 kosten.Als het al te repareren is wat niet waarschijnlijk is want er moet dan ook een geheel nieuwe kuip in.
IK heb net Samsung zelf gebeld. Ze willen wel komen. Maar voorrijkosten gaat €110 kosten en evt. willen ze tegemoet komen met de reparatie kosten voor de helft.
Totale reparatie zou dan op €210,- komen minimaal als het niet veel meer is.
Een apparaat dient toch minimaal 5 tot 6 jaar mee te gaan,
Schandalig dat ik een wasmachine van 2 jaar oud nu al moet weggooien. Want de reparatie kosten komen op net zo veel als de aanschafkosten.

Graag een andere machine want deze is niet meer te repareren

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Szabo,Wij betreuren het feit dat uw wasmachine defect is en dat u deze niet meer kunt gebruiken.Op Samsung wasmachines wordt door de fabrikant twee jaar garantie gegeven op defecten en gebreken.
    Samsung kan in bepaalde gevallen na de fabrieksgarantie besluiten de reparatiekosten te reduceren. Dit is echter pas mogelijk nadat er een diagnose op uw apparaat is gesteld door een monteur van onze reparatiecentrum. De voorrijkosten om een monteur aan huis te laten komen zijn u inmiddels bekend. Indien u een koopovereenkomst kunt overhandigen, kan er na de diagnose op uw apparaat een voorstel gedaan worden. Op dit moment kunnen wij geen uitspraken doen wat de kosten exact zullen zijn om uw wasmachine te repareren.Als u het hier niet mee eens bent dan kunt u zich altijd nog wenden bij uw verkoper, wellicht kan deze u een andere oplossing bieden.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Geachte Imran,
    Ik heb contact opgenomen met 6 reparateurs. Allen zeggen ze het zelfde zoals ik in mijn klacht heb omschreven.
    De reparatie kosten komen op minimaal €200,-a 300 uit.
    Zelfs als jullie mij de helft van de reparatie tegemoet komen dan ben ik nog minimaal kwijt voorrijkosten van €110,- en reparatiekosten €100,- is samen €210 op zijn minst.
    Als ik daar dan €70,- bij leg heb ik een nieuwe wasmachine dus......Graag andere oplossing!
    liefie
    Wordt het een warme of koude douche voor de firma Samsung?????????????????????????????????????
    liefie
    Ook had ik me al tot de verkoper gewend die had dezelfde oplossing als Samsung .
    Waarom moet ik bij de verkoper zijn Samsung????
    De verkoper heeft niets met de levensduur van de wasmachine te maken.. De slechte kwaliteit komt toch echt bij Samsung vandaan.
    Of is het een fabrieksfout geweest??
    Graag een oplossing vanuit Samsung.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Szabo,
    Wij begrijpen dat dit heel vervelend is, en bieden onze excuses voor het ongemak dat u hiermee ondervind.
    Wij kunnen u op dit moment helaas geen andere oplossing bieden dan een reparatie, dit uiteraard wel tegen kosten. Er zal echter eerst een diagnose uitgevoerd moeten worden op uw wasmachine, dit onder andere om uit te sluiten of dit een fabricage defect is, achteraf word er duidelijk wat de kosten zullen zijn om uw wasmachine te repareren. Wij doen verder geen uitspraken over de levensduur van een product, gezien dit met een aantal factoren te maken heeft.
    Wij hebben een eigen erkende reparatiecentrum met getrainde monteurs, en accepteren niet de bevindingen die zijn gedaan door niet geautoriseerde monteurs.
    De reden waarom wij u doorverwijzen naar uw verkoper is, omdat u met hen een koopovereenkomst heeft afgesloten. Deze kan u wellicht een ander oplossing bieden.
    Indien u het besluit neemt om een reparatie uit te laten voeren, horen wij dit graag van u.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    liefie
    Jammer dat Samsung zo onredelijk blijft doen. Ik zal Samsung nog 1 keer per email proberen te benaderen . Als er dan nog geen redelijke oplossing komt dan wordt het toch maar een koude douche .