Klacht Samsung Electronics: Schade ontstaan aan all in one pc tijdens reparatie of transport, klachtenmails worden genegeerd.

K.Snijders

Op 27-11 hebben wij onze 5 maanden jonge all in one pc van samsung aangemeld en opgestuurd voor reparatie aan het samsung repair center. De benodigde onderdelen (moederbord en harddisk ) moesten besteld worden en zijn op 8-12-2013 geplaatst. Op 10-12-2013 hebben wij de pc retour ontvangen, maar helaas hebben wij moeten constateren dat er aanzienlijke schade was ontstaan aan de Chrome omlijsting van het apparaat. Hierover is direct contact opgenomen met samsung. Foto's maken en opsturen was het advies. Dit hebben wij gedaan middels email met foto's. Hierop ontvingen we een nota voor de reparatie, die wij natuurlijk niet betalen.
Inmiddels hebben wij meerdere keren gebeld met de klantenservice en ook toezegging gehad van de product expert dat de nota als niet verzonden kon worden beschouwt. Helaas hebben wij hierna niet meer van onze pc vernomen. De expert [naam verwijderd] is niet meer bereikbaar en telefonisch worden we niet meer geholpen. Ook op klachten van ons komt geen reactie.

Wij wensen een oplossing vanuit samsung. De gerepareerde pc willen wij graag terug en de extra telefoon kosten ( ongeveer 5 uur bellen met 0900samsung ) wensen wij vergoed te krijgen.

Geachte heer Snijders,
    Wat vervelend om te horen dat er schade is ontstaan na de eerste reparatie, en dat u nu hiervoor kosten moet maken. Wij gaan dit verder in behandeling nemen, dit kan enige tijd in beslag nemen. Wij verzoeken u vriendelijk even geduld te hebben. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    K.Snijders
    Geduld is een schone zaak, helaas ben ik inmiddels al wel 2 maanden mijn pc kwijt. Afgelopen week eindelijk via de Facebook pagina contact gehad met een samsung medewerker die de verantwoordelijkheid op zich nam en is gaan ruziën met de csn het reparatie centrum. Wederom toezegging gehad dat de kosten niet voor mijn rekening zijn. En op dinsdag en vrijdag mails ontvangen over de onderdelen die besteld zijn maar helaas niet geleverd. Uiteindelijk ben ik nog steeds geen stap verder. In afwachting
    K.Snijders
    Afgelopen week ook mijn telefoonrekening ontvangen. 40 euro bellen naar de service lijn. Hierover heb ik ook nog steeds niets mogen horen vanuit samsung. Laat staan een excuses over de gang van zaken. Nee telkens weer de standaard tekst "wat vervelend dat er schade is ontstaan" . Ik kan daar niets mee. Ergernis op ergernis. Dat is hoe wij door samsung worden behandeld. Voldoende keer geen samsung weer. Dat is een zekerheid.
    Geachte heer Snijders,
    Om mee te beginnen willen wij u onze excuses aanbieden voor het lang wachten. Daarnaast kunnen wij u melden dat de reparatie geheel onder garantie zal verlopen, alle kosten komen te vervallen. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    K.Snijders
    Beste Jaime, dat de kosten voor de door de reparatie ontstaande schade, door samsung voor hun rekening is, lijkt mij niet meer dan logisch. Volgens de laatste berichten zijn afgelopen dinsdag de onderdelen voor de reparatie ontvangen. Hiervan heb ik helaas geen bevestiging gehad. Pas wanneer de pc weer op tafel staat en de extra kosten zijn vergoed ga ik accoord met de afhandeling van deze zaak.
    K.Snijders
    Heb net een schrijven ontvangen, de pc is naar mij verstuurd. Dat is eindelijk een stap in de juiste richting. Nu maar hopen dat deze fatsoenlijk is gerepareerd en ik de pc niet voor een 3e keer hoef te verzenden naar scn. Nog steeds geen uitleg over de vloeistof schade die opeens opdook. Ook over de extra kosten die wij gemaakt hebben wordt nergens gereageerd. Morgen maar een dagje thuis wachten op de verzending...
    Geachte heer Snijders,
    Graag vernemen wij of u uw PC in goede orde heeft ontvangen.
    K.Snijders
    Beste Jaime,Vanmiddag hebben wij onze pc mogen ontvangen, de beschadigingen zijn hersteld, de complete rand is vervangen.
    Helemaal tevreden over het resultaat kan ik helaas weer niet zijn. Nu sluit de rand aan de onderkant niet meer aan op de zijkant. Ongeveer een ruimte van 2 mm er tussen. Voor ik beslis of ik hiervoor wederom een reparatie wil laten doen, ga ik met mijn partner in overleg. Weer maanden zonder pc zie ik niet zitten.
    Kan ik een foto sturen van de situatie?
    Geachte heer Sneijders,
    Wij hebben uw foto in goede orde ontvangen die u ons via Facebook hebt doen toekomen.
    Wij zullen dit verder in behandeling nemen, en kijken wat wij nog voor u kunnen doen.
    Vriendelijk verzoeken wij u hiervoor om wat geduld.
    Alvast bedankt.
    Imran
    Samsung WebCare
    K.Snijders
    Beste Imran,Inmiddels zijn we al weer een week verder en we hebben nog geen reactie gehad, anders dan dat de foto,s zijn ontvangen. Het is voor ons onbegrijpelijk dat een groot concern als Samsung op deze manier met bestaande klanten en klachten om kan gaan. Is er dan niemand die na een reparatie controleerd of dit volgens Samsung standaard is gebeurd? Tot 2 keer toe meer schade dan oplossing aangebracht. Elke ochtend is de ergernis groter wanneer wij de pc op de tafel zien staan. Reactie?
    Geachte heer Sneijders,
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses voor het ongemak.
    Wij zijn bezig om uit te zoeken wat wij nog voor u kunnen betekenen in deze kwestie.
    Vriendelijk verzoeken wij u hier nog wat geduld voor te hebben.
    Indien u nog andere vragen hebt, horen wij dit graag van u.
    Imran
    Samsung WebCare
    K.Snijders
    Geachte samsung medewerkers, ik ben nog steeds diep teleurgesteld in de manier waarop samsung met haar eigen fouten om gaat. Op 12 februari ontvingen wij een mail van een zekere heer [ naam verwijderd]. Deze werd een minuutje later gerecalled. Ik hoop dat bij jullie bekend is dat dit alleen mogelijk is met interne mails. Ik heb ze dus gewoon ontvangen, maar weet niet of deze voor mij bestemd zijn. Het aanbod is namelijk te gek voor woorden. Ik mag de pc opsturen voor een gratis reparatie.
    K.Snijders
    Ik ga er van uit dat het te begrijpen dat ik niets meer met het zogenaamde service center van samsung te maken wil hebben. 2 slechte reparaties, enorme hoge telefoon kosten, verkeerde nota,s en meer van dat al. Lees a.u.b. Ook even de voorgaande berichten. Omdat wij hebben aangegeven de pc niet opnieuw maanden te kunnen missen, gaat meneer van [naam verwijderd] er van uit dat een schadevergoeding van 25 euro op zijn plaats is
    K.Snijders
    25 euro is nog niet eens de helft van de door mij gemaakte extra kosten. Over de ergernissen en de schade ben ik dan nog niet eens begonnen. Maar goed, een dagje later krijg ik via klachtencompas het bericht dat er aan gewerkt word en dat ik geduld moet hebben.
    Ik denk dat er weer langs elkaar heen gewerkt word door verschillende personen die het wel even denken op te lossen. Nou zo werkt het natuurlijk niet.
    Graag verzoek ik u telefonisch contact met mij op te nemen. Zodat alles afgehandeld
    K.Snijders
    Kan worden. Mijn gegevens zijn bij jullie bekend en ik sta open voor verschillende oplossingen. In afwachting van uw reactie blijf ik berichten posten zodat deze klacht niet zal verlopen. Mocht ik geen respons krijgen zie ik mijzelf genoodzaakt om andere stappen te ondernemen richting samsung.Met vriendelijke groet,
    Geachte heer Sneijders,
    Wij hebben u gister (26 januari) een e-mail gestuurd, wij verzoeken u vriendelijk hierop te antwoorden. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    K.Snijders
    Ik ben een kleine 2 weken geleden eindelijk teruggebeld door een zekere heer [naam verwijderd] van Samsung. helaas bleek deze heer niet volledig op de hoogte van de volledige geschiedenis van deze klacht. Hierop hebben wij alle verzamelde stukken naar hem verzonden en zijn we in afwachting van een reactie van zijn kant.
    Geachte heer Sneijders,
    Kunt u ons aangegeven welk e-mailadres u heeft gebruikt voor het sturen van de e-mail? U kunt dit noteren als privé opmerking.Jaime
    Geachte heer Sneijders,
    Kunt u ons aangegeven welk e-mailadres u heeft gebruikt voor het sturen van de e-mail? U kunt dit noteren als privé opmerking.Met vriendelijk groet,
    K.Snijders
    De mail die wij gestuurd hebben, inclusief alle correspondentie van de telefonische, klachtencompas en Facebook medewerkers, hebben wij verzonden aan [e-mailadres verwijderd] Dit is het adres van de heer [naam verwijderd]. Hij is de persoon geweest die ons het teleurstellende compensatie aanbod heeft gedaan en die wij hierover ook telefonisch hebben gesproken. Immiddels hebben wij een 2e mail naar deze heer verstuurd, met daarin het verzoek om het ontvangst van de mail te bevestigen. Geen respons...
    K.Snijders
    Ik heb de functie privé opmerking niet op tijd begrepen, maar ga er van uit dat u deze privé informatie kan verwijderen uit de geplaatste reactie, excuses voor het eventuele extra werk hiervan.
    Vriendelijke groet,
    K. Snijders
    Geachte heer Snijders,
    Wij danken u voor deze informatie. Het duurt iets langer dan wij voorzien hadden, uw klacht is nog steeds in behandeling. Onze excuses voor het ongemak.