Klacht Samsung Electronics: 2 tv's zonder beeld

Edgar Mulder

Wij hebben hier nu twee TV’s staan die enkel nog geluid geven een geen beeld meer.

Het gaat om de volgende toestellen:

Model: PS-42C9 1HX/XEC
S/N Z5933 SF P805992J

Model: LE 32A456C2D
S/N: 73043HCQ301237N

De eerste ging 2 weken geleden stuk, dus wij de tv van de slaapkamer naar de woonkamer gehaald, met het idee dat ook een TV wel eens stuk kan gaan.
Echter gaat vervolgens deze het zelfde doen, d.w.z. ik heb nu 2 SAMSUNG tv’s die alleen geluid geven en geen beeld!!!!!!!!

Een aankoopbon heb ik naar gezocht, echter is deze niet meer terug te vinden.
Dit daar ik 2 jaar geleden een verhuizing heb gehad.
Desondanks ben ik van mening dat het wel heel vreemd is dat er hier nu 2 x SAMSUNG tv’s staan die geen beeld meer weergeven.
Dat lijkt er toch op dat Samsung haar producten niet juist in elkaar heeft gezet.

Ik verwacht van Samsung een passende oplossing, d.w.z. ik neem genoegen met reparatie van de beide tv’s of indien dit niet gewenst is, dan mag Samsung de beide TV’s terug hebben voor onderzoek, en verwacht ik een exemplaar wat het wel doet!
Ik kan niet anders dan hieruit opmaken dat de producten blijkbaar fouten bevatten, daar mijn oude tv een Sony, die nu bij mijn zus staat (let wel 15 jaar oud) het nog steeds perfect doet.

Ik wil mij dan ook niet met een kluitje het riet in laten sturen, ik voel mij in de kou staan!
Een aanbod om uit coulance een deel van de reparatie te betalen, zou niet mijn teleurstelling in SAMSUNG weg nemen, ik heb ooit betaald voor een mooi uitziend product, en was er blij mee. Ik heb navraag gedaan bij Selecto Service groep, deze geven aan dat het bij de Plasma een voedingsprobleem zou kunnen zijn, en bij de LCD kan men het o niet zeggen, daar deze ongeveer 2 seconden beeld geeft, en vervolgens alleen geluid. Prijsopgave voor de plasma zit tussen de €200 a € 350,- en voor de LCD kon men dit niet zeggen.
Nu ben ik absoluut niet van plan om dit soort bedragen uit te gaan geven! Het blijkt dat onderzoekskosten voor deze 2 tv’s al €100,- is.

Mocht een passende oplossing uitblijven, dan schromen wij niet om de media op te zoeken, en een onderzoek op te starten naar het voorval dat SAMSUNG TV’s blijkbaar een korte levensduur hebben gekregen, en waar dit aan zou liggen.

Reparatie van de beide TV's of het op kosten van Samsung aanschaffen van 1 TV die in elk geval het formaat van mijn huidige 42 inch heeft.

Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Mulder,Wij begrijpen uit uw klacht op deze website en uit de vorige contacten die u met onze helpdesk hebt gehad, dat uw twee televisies een defect vertonen. Op basis hiervan hebben wij u, tegemoetkomend aan de Wet Consumentenkoop, geïnformeerd over de maximale reparatiekosten die ons reparatiecentrum Selectro Services aan u mag berekenen indien verder nog aan de garantievoorwaarden wordt voldaan.
    Wij lezen in uw klacht op deze website dat u niet meer over de aankoopbon beschikt. Daar dit uw garantiebewijs is en u deze niet kunt overhandigen, komt u niet in aanmerking voor de coulance-regeling die Samsung biedt na het verstrijken van de fabrieksgarantie.
    U geeft aan niet akkoord te gaan met een reparatie tegen betaling. Om deze reden adviseren wij u om contact op te nemen met uw verkoper. Mogelijk kan deze u nog een alternatieve oplossing bieden.Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare
    Beste Alex,
    Ik weet niet of je het volledige dossier hebt gelezen, maar als dit het formele standpunt is van Samsung benelux, dan staat het mij bij deze vrij om zowel een onderzoek te laten starten naar TV's die de zelfde problemen vertonen. Daarmee nemen wij ook de vrijheid om zowel de Vara Kassa, Tros Radar en consumentenbod in te schakelen. Om maar te zwijgen over de juridische stappen die wij voornemens zijn.En de media die ons beschikbaar staat.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Mulder,Uiteraard hebben wij uw dossier doorgenomen. U geeft aan dat u twee defecte televisies heeft. Beide toestellen zijn buiten garantie. Om klanten tegemoet te komen bij defecte toestellen buiten de fabrieksgarantie, kan Samsung een coulance regeling toepassen in de vorm van een maximaal reparatiebedrag.
    Om voor deze regeling in aanmerking te komen, dient de klant wel een aankoopbon te kunnen overhandigen. U geeft aan dat u niet meer beschikt over de facturen van beide toestellen, om deze reden kunnen wij u geen maximale reparatie kosten aanbieden. Indien u alsnog een reparatie wenst, zullen de volledige kosten voor uw rekening komen.Met vriendelijke groet,Sander
    Samsung Webcare
    Beste Sander,
    Graag mijn e-mail lezen welke naar info@samsung.nl is gegaan lezen.
    Hierin staat wat u moet weten.
    Wij gaan juridische stappen ondernemen.
    Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Mulder,Vanuit Samsung kunnen wij u een reparatie van beide toestellen bieden, echter omdat u niet meer over de aankoopbon beschikt (wat het garantiebewijs van uw televisies is), kunnen wij geen toezegging doen met betrekking tot maximale reparatiekosten. Omdat hier kosten aan zijn verbonden die u niet wenst te betalen, hebt u deze oplossing reeds meerdere malen afgewezen. Wij kunnen u om deze reden niet verder helpen.
    Net als onze collega die uw e-mail heeft beantwoord, verwijzen wij u daarom naar uw verkoper. Hiermee bent u de koopovereenkomst van de televisies aangegaan. Mogelijk kan deze u nog van dienst zijn.Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?