Klacht Samsung Electronics: 6 weken defecte wasmachine, geen oplossing

Liem

- 10 jan melding defect bij Samsung. Aankoopdatum 22/04/2010.
- contact met eCare, 1,5 week later afspraak. Monteur moet onderdeel bestellen. Kosten EUR 165 all-in.
- week later, afspraak 2u vooraf geannuleerd omdat bestelde onderdeel defect is geleverd
- week later afspraak 16u vooraf geannuleerd want er zijn 2 onderdelen kwijt
- week later, monteur komt en zegt dat verkeerde onderdelen zijn besteld. Oorzaak defect is vloeibaar wasmiddel volgens monteur.
- eCare biedt coulanceregeling via Modern.nl: EUR 190 korting (restwaarde) op een nieuwe machine. We gaan niet akkoord, we komen namelijk duurder met coulanceregeling uit dan met reparatie.
- 6 februari, klacht bij Samsung ingediend. "U wordt teruggebeld"
- 10 feb, zelf contact opgenomen, moeten geduld hebben
- 16 feb, nog steeds niet gebeld.

Wij zitten met een baby van 10mnd al 6wkn zonder wasmachine, 4x vrij genomen zonder resultaat en een coulanceregeling aangeboden gekregen die duurder is dan initiele oplossing.

Een compensatie voor de doorlooptijd van de oplossing, 4 opgenomen vrije dagen zonder resultaat en het feit dat de wasmachine na 4 jaar door een vage reden kapot is gegaan. Als vloeibaar wasmiddel niet kan met deze wasmachine (vreemd..) hadden we dit graag vooraf geweten. Concreet verwachten wij:

- een kosteloze reparatie binnen 5 werkdagen of
- levering van een vergelijkbare nieuwe wasmachine binnen 1 week waarbij onze kosten maximaal EUR 100 bedragen

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Dekkers-Liem,
    Wij betreuren wat u ervaart met onze service aan uw wasmachine, en uiteraard dat uw wasmachine al weken buiten gebruik is.
    Naar aanleiding van uw klacht zoeken wij graag voor u uit wat wij voor u kunnen betekenen.
    Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om wat geduld.
    Zodra wij over meer informatie beschikken, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    Indien u nog andere vragen hebt, op opmerkingen, dan horen wij dit graag van u.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Liem
    Beste Imran,Dank voor de reactie maar zoals je begrijpt zijn wij hier niet blij mee. Alle informatie staat in het eerste bericht en er is een ticketnummer bij Samsung met dezelfde informatie. Op deze manier zijn we weer aan het wachten en worden we wederom gevraagd om geduld. Tot op heden zijn we ook via het 'normale' klachtenproces nog niet teruggebeld.Ik verwacht dan ook een inhoudelijke reactie en niet wederom een vertragend bericht waar wij worden gevraagd om geduld.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Dekkers-Liem,
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses.
    Wij hebben naar aanleiding van uw klacht contact gezocht met de afdeling klachten om aan te geven dat dit met spoed in behandeling genomen moet worden, en ons op de hoogte houden van de ontwikkeling hiervan.
    zodra wij over meer informatie beschikken en een oplossing, zullen wij u hiervan een terugkoppeling geven.
    Tot die tijd verzoeken wij vriendelijk om dit af te wachten.
    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Liem
    We wachten al sinds 6 februari op een inhoudelijke reactie die binnen 5 werkdagen zou komen. Ik ben benieuwd.
    Liem
    Inmiddels 25 februari en nog steeds geen reactie.
    Liem
    De benodigde onderdelen blijken voor onbepaalde tijd niet meer leverbaar, ondanks dat de wasmachine nog geen 4 jaar oud is. We moeten maar met de verkopende instantie, Modern.nl, overleggen. Tot zover onze ervaring met Samsung. Dat wordt een ander merk en zal iedereen Samsung afraden. Prima apparaten, totdat je service nodig hebt.
    Liem
    Samsung kan de benodigde onderdelen niet leveren voor een machine die 4 jaar oud is. We moeten maar ingaan op de coulance regeling van de verkoper, die duurder uitpakt dan de begroting voor de reparatie. Nooit meer Samsung.

Liem

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?