Klacht Samsung Electronics: 6 weken defecte wasmachine, geen oplossing

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 51139
Gebruiker
Liem
Datum
7 reacties

Details

De klacht

- 10 jan melding defect bij Samsung. Aankoopdatum 22/04/2010.
- contact met eCare, 1,5 week later afspraak. Monteur moet onderdeel bestellen. Kosten EUR 165 all-in.
- week later, afspraak 2u vooraf geannuleerd omdat bestelde onderdeel defect is geleverd
- week later afspraak 16u vooraf geannuleerd want er zijn 2 onderdelen kwijt
- week later, monteur komt en zegt dat verkeerde onderdelen zijn besteld. Oorzaak defect is vloeibaar wasmiddel volgens monteur.
- eCare biedt coulanceregeling via Modern.nl: EUR 190 korting (restwaarde) op een nieuwe machine. We gaan niet akkoord, we komen namelijk duurder met coulanceregeling uit dan met reparatie.
- 6 februari, klacht bij Samsung ingediend. "U wordt teruggebeld"
- 10 feb, zelf contact opgenomen, moeten geduld hebben
- 16 feb, nog steeds niet gebeld.

Wij zitten met een baby van 10mnd al 6wkn zonder wasmachine, 4x vrij genomen zonder resultaat en een coulanceregeling aangeboden gekregen die duurder is dan initiele oplossing.

De oplossing

Een compensatie voor de doorlooptijd van de oplossing, 4 opgenomen vrije dagen zonder resultaat en het feit dat de wasmachine na 4 jaar door een vage reden kapot is gegaan. Als vloeibaar wasmiddel niet kan met deze wasmachine (vreemd..) hadden we dit graag vooraf geweten. Concreet verwachten wij:

- een kosteloze reparatie binnen 5 werkdagen of
- levering van een vergelijkbare nieuwe wasmachine binnen 1 week waarbij onze kosten maximaal EUR 100 bedragen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Dekkers-Liem,
    Wij betreuren wat u ervaart met onze service aan uw wasmachine, en uiteraard dat uw wasmachine al weken buiten gebruik is.
    Naar aanleiding van uw klacht zoeken wij graag voor u uit wat wij voor u kunnen betekenen.
    Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om wat geduld.
    Zodra wij over meer informatie beschikken, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    Indien u nog andere vragen hebt, op opmerkingen, dan horen wij dit graag van u.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  2. Auteur
    Liem
    Datum
    Beste Imran,Dank voor de reactie maar zoals je begrijpt zijn wij hier niet blij mee. Alle informatie staat in het eerste bericht en er is een ticketnummer bij Samsung met dezelfde informatie. Op deze manier zijn we weer aan het wachten en worden we wederom gevraagd om geduld. Tot op heden zijn we ook via het 'normale' klachtenproces nog niet teruggebeld.Ik verwacht dan ook een inhoudelijke reactie en niet wederom een vertragend bericht waar wij worden gevraagd om geduld.
  3. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Dekkers-Liem,
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses.
    Wij hebben naar aanleiding van uw klacht contact gezocht met de afdeling klachten om aan te geven dat dit met spoed in behandeling genomen moet worden, en ons op de hoogte houden van de ontwikkeling hiervan.
    zodra wij over meer informatie beschikken en een oplossing, zullen wij u hiervan een terugkoppeling geven.
    Tot die tijd verzoeken wij vriendelijk om dit af te wachten.
    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  4. Auteur
    Liem
    Datum
    We wachten al sinds 6 februari op een inhoudelijke reactie die binnen 5 werkdagen zou komen. Ik ben benieuwd.
  5. Auteur
    Liem
    Datum
    Inmiddels 25 februari en nog steeds geen reactie.
  6. Auteur
    Liem
    Datum
    De benodigde onderdelen blijken voor onbepaalde tijd niet meer leverbaar, ondanks dat de wasmachine nog geen 4 jaar oud is. We moeten maar met de verkopende instantie, Modern.nl, overleggen. Tot zover onze ervaring met Samsung. Dat wordt een ander merk en zal iedereen Samsung afraden. Prima apparaten, totdat je service nodig hebt.
  7. Auteur
    Liem
    Datum
    Samsung kan de benodigde onderdelen niet leveren voor een machine die 4 jaar oud is. We moeten maar ingaan op de coulance regeling van de verkoper, die duurder uitpakt dan de begroting voor de reparatie. Nooit meer Samsung.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Liem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen