Klacht Samsung Electronics: Android update zorgt voor talloze problemen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 9755
Gebruiker
Anoniem
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Op jullie advies de telefoon hard laten resetten. Klachten zijn nu gewoon weer terug. Swype toetsenbord werkt niet. Reboots (spontaan). Regelmatig vastlopen... Etc...

En nu?

De oplossing

Doe mij de vorige versie maar weer, of de volgende. Icecream sandwich gaat het niet worden voor mij.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

9 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer De Geest,Indien een hard reset geen bevredigend resultaat oplevert, adviseren wij u om het toestel te laten herstellen bij een Samsung Service Center. U kunt dit het beste doen via uw verkoper.Sander
    Samsung Webcare
  2. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Daar was ik gisteren. De oplossing is terug naar een vorige versie (graag), maar dat kost me dan wel 7,50 (nee bedankt). Ik verwacht iets meer service. Of zeg waar ik de oude versie kan downloaden, dan zet ik hem er zelf wel op.
  3. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer de Geest,Wij horen graag van u bij welk service center u bent langsgeweest. Is het mogelijk dat u bij een service punt bent geweest? Met vriendelijke groet,Sander
    Samsung Webcare
  4. Auteur
    Anoniem
    Datum
    In Tilburg, gevonden via jullie site.
  5. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Telefoonstraat
  6. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Beste heer de Geest,het is niet mogelijk om zelf een software downgrade uit te voeren. Dit kan enkel door een van onze reparatiecentra worden gedaan. Wij begrijpen dat de harde reset die een van onze service punten heeft uitgevoerd geen oplossing heeft geboden. Om deze reden adviseren wij u om het toestel via uw verkoper ter reparatie aan te bieden, zodat een van onze reparatie uw telefoon kan onderzoeken.Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare
  7. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Zucht, het leek even net alsof jullie servicegericht waren... Ik ga mijn telefoon toch niet ter reparatie aanbieden omdat jullie al sinds april een versie van android distribueren die niet werkt op veel telefoons? Diverse fora staan er vol mee. Er hoeft niks onderzocht te worden, dit is een bekend probleem sinds april dit jaar. ICS werkt gewoon niet goed op sommige telefoons. Bied gewoon een werkende versie aan. Simpeler kan bijna niet.
  8. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Beste heer de Geest,Wij zijn ervan op de hoogte dat sommige gebruikers storingen (hebben) ervaren na het updaten van hun telefoon naar Android 4.0. In slechts een klein aantal gevallen heeft een harde reset bij een van onze service punten deze storing niet opgelost.
    Om deze reden adviseren wij onze klanten allereerst om langs een service punt te gaan om dit te laten uitvoeren, omdat u het toestel dan niet langer dan enkele minuten kwijt bent.
    In de gevallen waar een reset de storing niet oplost, adviseren wij de klant om het toestel ter reparatie aan te bieden om verschillende redenen: Allereerst kunnen wij de telefoon niet op afstand beoordelen. Ten tweede, mocht de storing vanuit de hardware worden veroorzaakt, kan enkel ons reparatiecentrum dit onderzoeken. Daarnaast, indien de storing inderdaad vanuit de software worden veroorzaakt, kan ons reparatiecentrum onderzoeken waardoor dit precies wordt veroorzaakt, zodat onze software-developpers eventueel op grotere schaal een oplossing kunnen bieden.
    Indien wij uw telefoon niet kunnen onderzoeken, kunnen wij u helaas niet verder helpen en adviseren wij u om contact op te nemen met uw verkoper, omdat u daarmee een koopovereenkomst bent aangegaan. Mogelijk kan deze u nog een oplossing bieden.Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare
  9. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Dat lees ik telkens weer ja: "We kunnen op afstand de telefoon niet beoordelen"
    Ik wil mijn telefoon niet een paar weken kwijt zijn vanwege een softwareupdate die niet goed is. Kom op zeg ik ben niet uniek of zo, de fora staan vol met gelijke klachten. Er is niets met mijn hardware en dit probleem speelt al sinds jullie in april ergens met ICS zijn gekomen. Wat willen jullie toch met mijn toestel? Ik kan niet een paar dagen/weken zonder telefoon.
    Ik los het zelf wel op, thx for nothing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anoniem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen