Klacht Samsung Electronics: Batterij problemen Galaxy Tab 2 10.1

reijnaard

Toestel is ca. 1 jaar oud. Ca. 4 mnd. Terug is merkt ik dat het opladen trager verliep. Nu is met de laatste software, alle applicatie's afgesloten, WIFI en Bluetooth afgesloten en spaarstand ingeschakeld, verlies het toestel in 24 uur tijd in standy stand 40% batterij capaciteit. Het opladen gaat ontzettend langzaam, minimaal 12 uur waarin je niets mag gebruiken voor een 100% lading. Als het toestel tijdens het laden wordt gebruikt dan vindt er nauwelijks bijlading plaats. Gebuikt wordt de originele oplader met snoer. Ik heb het sterke vermoeden dat de batterij een mankement vertoont.
S.v.p. advies hoe verder te handelen, en kunt u duidelijkheid verschaffen over de garantie voorwaarden in relatie tot de batterij, omdat de website hier niet echt duidelijk over is.
M.v.g.
A. De Vos

Vaststellen van oorzaak en vervangen onder garantie van defecte onderdeel.

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer De Vos,
    Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw Galaxy Tab 2 10.1. Graag horen wij of het euvel zich voordoet op het moment dat u uw toestel opstart in de veilige modus. Dit kunt u doen door bij het opstarten van de tablet de Power knop en de Volume min knop tegelijkertijd in te drukken. Daarbij kunnen wij u mededelen dat net als op de tablet er ook 2 jaar garantie op de batterij zit. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Jaime
    Samsung Webcare
    reijnaard
    Kunt u mij ook vertellen wt deze instelling doet? Voorlopig lijk het er alleen maar op dat alles trager gaat. Ik vindt geen vooruitgang of oplossing van het probleem van slechte batterij capaciteit.
    Overigens lijkt het er op dat vooral de laatste 30% batterij capaciteit heel snel weg vloeit.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer de Vos,
    • Toestel opstarten in (Veilige Modus). Opnieuw opstarten en het volume knop naar beneden ingedrukt houden terwijl je toestel opstart.
    Dit is om uit te sluiten of de door u omschreven klacht afkomstig is van de standaard geïnstalleerde applicaties, of door applicaties die u zelf op uw tablet hebt geïnstalleerd. Bij het opstarten in de veilige modus zijn alleen de standaard voorgeïnstalleerde apps toegankelijk, tot uw toestel opnieuw word opgestart.
    Wij adviseren indien het euvel door een applicatie die u zelf heeft geïnstalleerd word veroorzaakt deze te verwijderen.
    Als de batterij in de veilige modus nog steeds snel leeg raakt dan adviseren wij u om met uw tablet langs te gaan bij een van onze Mobile Service Punten om uw tablet op een aantal punten na te laten kijken. Indien het nodig is kunnen onze collega’s van de Service Punt uw tablet ter reparatie opsturen.
    Hieronder vind u een link om een Mobile Service Punt bij u in de buurt terug te vinden.
    https://maps.google.nl/maps/ms?msid=207641788703218875004.0004da89f16a76bb1f3aa&msa=0&ll=52.032218,5.41626&spn=2.761114,7.13562Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?