Opgelost door Samsung Electronics: Batterij Samsung S3

Lien123

Batterij van de Samsung S3 is nu pas 3 mnd oud met het opladen duurt het ( dat is niet altijd het geval) heel erg lang, wel 8 uur voordat de batterij volledig is op geladen.
Is dit normaal ?

Ik wil graag een antwoord waaraan het kan liggen de oplader of batterij etc....!

Samsung Electronics Benelux
    Geachte mevrouw de Laat,Dat het opladen van de accu van een telefoon langer duurt dan normaal, kan verschillende oorzaken hebben. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
    - het accuverbruik vanuit de software en ingeschakelde functies (zowel vanuit het operating system, als vanuit naderhand geïnstalleerde applicaties),
    - een ontregelde software of een ander defect in de accu,
    - een slechte verbinding tussen de accu en de telefoon,
    - een slechte verbinding tussen de adapter en de accu,
    - een defecte accu.
    Wij adviseren daarom om allereerst na te gaan of het laden net zo moeizaam verloopt wanneer het toestel in veilige modus staat. U kunt de telefoon opstarten in de veilige modus door bij het opstarten van de telefoon herhaaldelijk op de Instellingen-knop te drukken (dat is de knop links-onder op het display). Indien het accuverbruik hoog is en/of het laden nog steeds moeizaam verloopt, adviseren wij u om langs te gaan bij uw verkoper om dit te testen met een andere accu.Met vriendelijke groeten,Alex
    Samsung WebCare
    Lien123
    Mijn mobiele telefoon staat in een veilige module stand tijdens het opladen en de status van mijn batterij is goed dat geeft in ieder geval mijn mobiel aan. 2 dagen na het opladen wat echt meer dan 8 uur duurde is mijn batterij nog steeds niet leeg!! Dat is dus een voordeel maar het opladen niet dus!

Lien123

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?