Klacht Samsung Electronics: Bleeding Samsung

klup

Mijn telefoon begon spontaan te bleeden. Na korte tijd was het scherm zwart en niet meer bruikbaar.

Bij het Phone House werd uiteraard onderzocht of er sprake is van gebruikersschade. De monteur kon dit niet vinden. Pas nadat hij de microscoop gebruikte kon hij een beschadiging van 1 mm vinden. Op grond daarvan vond hij dat ik niet van garantie gebruik kon maken.

Naast het feit dat het niet redelijk is dat dan maar meteen wordt geconcludeerd dat er 'gebruikersschade' is, kwam ik erachter dat er binnen 6 maanden na aankoop een sterkere bescherming geldt:

"Gaat het product kapot binnen de gemiddelde levensduur? Dan heeft de koper recht op reparatie of vervanging. Is dit binnen 6 maanden na aankoop? Dan moet u aantonen dat het de schuld van de koper is. Na 6 maanden moet de koper aantonen dat het defect niet zijn schuld is."

U zou mijn toestel gewoon ter reparatie moeten accepteren.

(deze klacht staat ook in systeem als 50947, maar is bij accident gesloten)

Kosteloos repareren van de telefoon

Geachte heer Schoonderwoerd,
    Wij hebben vernomen dat u onlangs het toestel ter reparatie heeft aangemeld bij ons service centrum. Wij zullen hiervan de status opvragen. Dit kan even duren, wij danken u voor uw begrip. Onze excuses voor het ongemak.
    Jaime
    Samsung Webcare
    Geachte heer Schoonderwoerd,
    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact gehad met onze reparatiecentrum omtrent uw reparatie. Hiervan hebben wij vernomen dat er tijdens een diagnose op uw toestel een gebruikersfout is geconstateerd in de vorm van val-, stoot en/of drukschade. Om deze reden is het door u omschreven euvel ontstaan, waarbij de fabrieksgarantie per direct is komen te vervallen. Nadat onze reparatiecentrum dit heeft geconstateerd is u of uw verkoper een prijsopgave opgestuurd.
    Indien u een reparatie wilt laten uitvoeren op uw toestel, adviseren wij u om in te gaan op de prijsopgave die u hebt ontvangen. Indien u liever een andere oplossing wenst, adviseren wij u om contact op te nemen met uw verkoper.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    klup
    Beste Imran,Dank voor je reactie. Om hier een reactie te geven moest ik eerst op het voorstel reageren, vandaar dat ik nee heb gekozen.Zoals jij in het andere ticket hebt gesuggereerd ben ik naar phone house gegaan. Zij hebben ondertussen via email gereageerd en mij aangegeven dat er niet alleen geen garantie is, maar dat ik moet betalen om de telefoon (ongerepareerd) terug te krijgen.Begrijp ik die straf door PhoneHouse van tafel is?
    klup
    Verder geeft reparatiecentrum aan dat er gebruikersschade is.
    Zoals de wetgever heeft bepaald bij een defect binnen 6 maanden dient u aan te tonen dat er sprake is van gebruikerssschade. De diagnose die u boven aangaf vind ik onvoldoende gestaafd met feiten (bv foto's)
    Geachte heer Schoonderwoerd,
    Via de volgende link kunt u het reparatierapport inzien: http://www6.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx, hierin vindt u ook foto’s van het defect. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Jaime
    Samsung Webcare
    klup
    Deze site is niet toegankelijk voor mij. Het vraagtRepair number:
    Identification:
    Reference:
    Zipcode / phonenumber:
    klup
    Even voor de duidelijkheid. PhoneHouse WEIGERT mij de telefoon terug te geven die ik op uw verzoek heb langsgebracht, dit schrijven ze:Optie 1: Product repareren tegen opgegeven reparatieprijs. (€ 177,87 incl BTW)Optie 2: Ongerepareerd retour. Ik kies ervoor om het product ongerepareerd retour te ontvangen tegen betaling van € 36,30 aan onderzoekskosten inclusief 21% BTW .Optie 3: Product mag door Dynafix milieuvriendelijk verwerkt worden.
    Geachte heer Schoonderwoerd,
    Wij hebben u geadviseerd om uw toestel ter reparatie aan te bieden zodat er een diagnose hierop gesteld kan worden om het euvel vast te stellen. Hieruit is gebleken dat het toestel door “Oneigenlijk gebruik” defect is geraakt door middel van val-, stoot en/of drukschade, wat uiteindelijk het door u omschreven defect blijkt te zijn.
    In onze garantievoorwaarden word aangegeven dat op het moment dit wordt geconstateerd, de fabrieksgarantie meteen komt te vervallen. De onderzoekskosten wordt niet gedekt door de fabrieksgarantie gezien deze is komen te vervallen. Het klopt inderdaad dat u deze kosten eerst dient te betalen voor u uw toestel weer terug krijgt.
    Wij kunnen u hierin niet tegemoet komen.
    Wij adviseren u om contact op te nemen met uw verkoper om de mogelijkheden te bespreken. Indien u meer informatie wenst over de constateringen die zijn gedaan tijdens een diagnose op uw toestel, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het reparatiecentrum.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    klup
    Ik wil u er even opwijzen dat wat u hier doet onwettig is.Wat er ook in uw garantievoorwaarden staan, NLse en Europese wetten staan daar boven.Ik stel u hierbij in gebreke, en eis als eerste mijn telefoon terug, ZONDER kosten.Hoe kan ik anders een contra-onderzoek laten uitvoeren?
    klup
    Voor duidelijkheid. Ik heb geen toegang tot de door u genoemde foto's
    Geachte heer Schoonderwoerd,
    Indien u uw telefoon weer terug wilt, adviseren wij u om hiervoor contact op te nemen met onze reparatiecentrum of uw verkoper. Wij blijven nog steeds bij het feit dat uw fabrieksgarantie is verlopen en de onderzoekskosten door u betaald dient te worden alvorens u uw toestel weer in ontvangst kunt nemen. Meer informatie over onze garantievoorwaarden vind u terug via de onderstaande link. Hierin word duidelijk vermeld dat bij oneigenlijk gebruik van het apparaat de fabrieksgarantie komt te vervallen.
    Wilt u een diagnose door een ander reparatiecentrum laten uitvoeren, dan kunt u hiervoor terecht bij een van onze Mobile Service Punten die u de mogelijkheid kunnen bieden om deze naar een ander reparatiecentrum op te sturen. Houd er rekening mee dat ook hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Een Mobile Service Punt vindt u terug door op de volgende link te klikken.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    klup
    Wat u beschrijft is een slager die zijn eigen vlees keurt. Als u mijn bezit niet doet terugkomen bent u mede verantwoordelijk aan diefstal.Ik zal verder actie ondernemen.
    Geachte heer Schoonderwoerd,
    Zojuist heb ik u per e-mail benaderd.
    Met vriendelijk groeten,
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?