Klacht Samsung Electronics: cash back

Edgar

Een Samsung S4 besteld vlak voor het einde van de 50 euro cash back aktieperiode. Slechts enkele dagen na ontvangst van het toestel kon ik geen aktieformulier meer downloaden. Reactie Samsung per mail: jammer voor u, te laat. Een week later ging wel een andere actie in, maar daar kwam ik niet voor in aanmerking omdat de datum van de nota buiten deze aktieperiode ligt. Samsung: Wederom jammer voor u!
Achteraf schermt Samsung met de Algemene Voorwaarden, waaruit inderdaad blijkt dat ik 2 (!) dagen te laat was. Feit is wel dat uit de aktie via de webshop niet duidelijk blijkt dat met expiratie van de aktieperiode ( aankopen die aanmerking komen) ook de mogelijkheid tot reclamatie stopt. Dit moet Samsung m.i. niet verstoppen in de Algemene Voorwaarden; Dit moet met dikke letters op de aankoop factuur staan!

Richt de aktieperiode zo in dat de consument een redelijke termijn heeft om de cash back te realiseren. Indien iemand op de laatste dag van de aktieperiode koopt, informeer hem dan duidelijk dat dit ook betekent dat je claim per direct moet worden ingediend.
Dit laatste was mij beslist niet duidelijk. Om die reden wil ik alsnog 50, 00 ontvangen van Samsung.

Geachte heer Sandberg,
    Uit uw klacht begrijpen wij dat u hebt deelgenomen aan onze promotie waarbij u niet de mogelijkheid hebt gehad om het registratieformulier in te vullen en uit te printen. Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervind. Wij verwijzen u graag door naar onze actievoorwaarden welke bij deze promotie van toepassing is. Hierin word tevens vermeld dat u het product binnen de actieperiode dient aan te schaffen en het hiervoor bestemde registratieformulier binnen een bepaald termijn moet aanleveren met nog andere documenten om deel te kunnen nemen aan de actie. Om terug te komen op uw verzoek tot het uitkeren van de cashback kunnen wij u hierin niet tegemoet komen, gezien u niet aan onze voorwaarden hebt voldaan. Onze voorwaarden in deze actie zijn leiden en kunnen om deze reden geen uitzondering maken in uw geval.
    Onze excuses voor het ongemak.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Edgar
    Erg gemakkelijk om maar weer naar de algemene voorwaarden te verwijzen. Mijn punt is dat Samsung deze voorwaarden (c.q. de uiterste termijn) bij aanschaf van het ptodukt niet duidelijk communiceert. Laat bij een dergelijke aktie de klant duidelijk op de factuur weten dat de reactietermijn zeer beperkt is en dat je anders naar je cash back kan fluiten. Waarschijnlijk toch weer een marketingtruck. Spijtijg dat Samsung mij op deze wijze 50euro afhandig maakt. Voor mijn nooit meer Samsung.
    Geachte heer Sandberg,
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses.
    Echter kunnen wij geen uitzondering maken omdat u niet aan onze voorwaarden hebt voldaan. Op onze website waar u het registratieformulier hebt ingevuld, vind u de voorwaarden terug waarin een actieperiode word vermeld wanneer het toestel aangeschaft dient te worden en ook welke verkooppunten geautoriseerd zijn om toestellen te verkopen waar een aktie op zit.
    Wij kunnen u niet verder ondersteunen in uw klacht.
    Onze excuses voor het ongemak.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Edgar
    Geen enkel begrip voor de consument, maar wederom een copy/paste antwoord met verwijzing naar de algemene voorwaarden. Ja Samsung, daarin halen jullie je gelijk. Maar niet iedereen leest direct na binnenkomst van het produkt alle kleine lettertjes! Meestal kun je vertrouwen op de redelijkheid. Aldus acht ik het raadzaam dat Samsung een dergelijke beperking op de factuur vermeldt. Anders is het wachten op de volgende consument die er in trapt. Tenzij dit de bedoeling is van Samsung...
    Geachte heer Sandberg,
    In onze actievoorwaarden word duidelijk aangegeven aan welke eisen de consument moet voldoen om in aanmerking te komen voor de promotie. Hier hebt u helaas niet aan voldaan en kunnen wij om deze reden niet de beloofde cashback overmaken.
    Hiervoor onze excuses voor het ongemak.
    Nooit meer Samsung!
    Nooit meer Samsung!

Edgar

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?