Klacht Samsung Electronics: Contactpuntje wat van printplaat S5 plus los is gekomen kan niet onder garantie gerepareerd worden.

Inoko

N.a.v. defect aan mijn S5 plus (aankoop 28 juli 2015) deze opgestuurd naar Dynafix. Daarbij aangegeven dat bij het loshalen van mijn Samsung S-View cover een contactpunt uit de achterzijde van de telefoon viel. Niet doorgebroken maar losgelaten van de printplaat. Reactie van Dynalink: "kan niet onder garantie worden gerepareerd want betreft val- of drukschade". Toestel is 100% schadevrij, zit geen krasje op. Moet veroorzaakt zijn door gebruik S-View cover en/of af fabriek slecht gesoldeerde contactpunt. 2e reactie Dynalink: "kan niet te maken hebben met S-View cover, maakt geen contact". Dat is simpelweg niet waar, is eenvoudig na te gaan door posities op te meten. Werd geadviseerd contact op te nemen met Samsung. Zij hebben reparatierapport Dynafix ingezien en trekken ook conclusie dat het niet onder garantie valt. Dat kan toch niet?! Enige druk die wellicht is uitgeoefend is die door de Samsung S-View cover, bij normaal gebruik dus. Tot zover de Samsung garantie van 2 jaar....

Ik wil dat de reparatie onder garantie wordt uitgevoerd. Mijns inziens hoeft daarvoor niet de complete printplaat vervangen te worden, incl. moederbord, connector en behuizing zoals voorgesteld in prijsopgave voor reparatie (in totaal € 432,84). Dit komt neer op een volledig nieuwe GSM. Het losgelaten contactpuntje is met het toestel opgestuurd en ik neem aan dat dit vrij eenvoudig weer terug op de printplaat gesoldeerd kan worden. Telefoon werkt verder nog 100%, enkel de S-View cover werkt niet meer.

Inoko
    Geen enkele reactie ontvangen....

Inoko

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?