Klacht Samsung Electronics: Contactpuntje wat van printplaat S5 plus los is gekomen kan niet onder garantie gerepareerd worden.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 143538
Gebruiker
Inoko
Datum
1 reactie

Details

De klacht

N.a.v. defect aan mijn S5 plus (aankoop 28 juli 2015) deze opgestuurd naar Dynafix. Daarbij aangegeven dat bij het loshalen van mijn Samsung S-View cover een contactpunt uit de achterzijde van de telefoon viel. Niet doorgebroken maar losgelaten van de printplaat. Reactie van Dynalink: "kan niet onder garantie worden gerepareerd want betreft val- of drukschade". Toestel is 100% schadevrij, zit geen krasje op. Moet veroorzaakt zijn door gebruik S-View cover en/of af fabriek slecht gesoldeerde contactpunt. 2e reactie Dynalink: "kan niet te maken hebben met S-View cover, maakt geen contact". Dat is simpelweg niet waar, is eenvoudig na te gaan door posities op te meten. Werd geadviseerd contact op te nemen met Samsung. Zij hebben reparatierapport Dynafix ingezien en trekken ook conclusie dat het niet onder garantie valt. Dat kan toch niet?! Enige druk die wellicht is uitgeoefend is die door de Samsung S-View cover, bij normaal gebruik dus. Tot zover de Samsung garantie van 2 jaar....

De oplossing

Ik wil dat de reparatie onder garantie wordt uitgevoerd. Mijns inziens hoeft daarvoor niet de complete printplaat vervangen te worden, incl. moederbord, connector en behuizing zoals voorgesteld in prijsopgave voor reparatie (in totaal € 432,84). Dit komt neer op een volledig nieuwe GSM. Het losgelaten contactpuntje is met het toestel opgestuurd en ik neem aan dat dit vrij eenvoudig weer terug op de printplaat gesoldeerd kan worden. Telefoon werkt verder nog 100%, enkel de S-View cover werkt niet meer.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Inoko
    Datum
    Geen enkele reactie ontvangen....

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Inoko
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen