Opgelost door Samsung Electronics: Ellende met Samsung en Dynafix (Telefoon opgestuurd ter reparatie)

w.malestein

Sinds een maand of 6 ben ik in het bezit van een Samsung ATIV S. Na enige tijd maakte de kabel van de oplader geen contact meer met de USB poort en kon ik dus mijn telefoon niet meer opladen.
Vanzelfsprekend heb ik contact opgenomen met Samsung, deze verwezen mij door naar Dynafix. Vervolgens via het internet een RMA aangemaakt en mijn telefoon naar Dynafix gestuurd. Na enkele dagen krijg ik bericht van Dynafix dat mijn probleem niet binnen de garantie zou vallen, omdat er schade in de linkerbovenhoek van het scherm te zien zou zijn. Zie foto: http://i.imgur.com/KhmlGP0.jpg
Dit heeft natuurlijk helemaal niets met het probleem te maken dat de USB poort van het toestel defect is en dit wordt ook door Dynafix beaamt. Toch willen zij niet tot reparatie overgaan, omdat zij vanuit Samsung geen “gedeeltelijke reparatie” mogen uitvoeren.
Ik zit nu dus met een prijsopgaaf van €181,50, waarvan het vervangen van het prima functionerende display onderdeel is.

Ik zou graag zien dat ze alleen het onderdeel van mijn telefoon onder garantie repareren wat daadwerkelijk defect is, namelijk de USB poort met bijbehoren printplaat. Dit is een goedkoop onderdeel wat gemakkelijk te vervangen is, ik zie geen enkel nut waarom een duur onderdeel zoals het scherm bij zo een reparatie vervangen zou moeten worden als deze nog prima functioneert.

Geachte w.malestein,
    Wat vervelend om te horen dat uw toestel niet onder garantie valt aangezien er schade op het beeldscherm zit. Wij zullen dit nader onderzoeken. Wij zullen op de hoogte brengen wanneer wij meer informatie hebben. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Jaime
    Samsung Webcare
    w.malestein
    Beste Jaime, Heeft u enig idee op welke termijn ik een oplossing kan verwachten?
    Geachte heer Malestein,
    Wij begrijpen dat u dit als vervelend ervaart waarvoor onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervind.
    Op dit moment beschikken wij nog niet over de nodige informatie om u een passend oplossing aan te bieden.
    Hiervoor vragen wij u om nog wat geduld te hebben.
    Alvast bedankt voor uw begrip en het geduld wat u hiervoor opbrengt.
    Imran
    Samsung WebCare
    w.malestein
    Beste Samsung,Hoe staat het ervoor met het verkrijgen van de benodigde informatie? Al bijna 3 weken geleden plaatste Jaime een bericht in deze klacht dat het nader onderzocht zou worden, inmiddels heb ik nog steeds niets van jullie gehoord...
    Zoals u kunt begrijpen begint mijn geduld onderhand behoorlijk op te raken! Ik ben mijn telefoon inmiddels al ruim 1,5 maand kwijt en er gebeurt helemaal NIETS wat er op zou duiden dat er naar een oplossing gezocht wordt! Gr. Wim
    Geachte heer Malestein,
    Onze excuses voor de vertraagde reactie. Wij kunnen u mededelen dat de prijsopgave geannuleerd zal worden, daarbij worden de benodigde onderdelen onder garantie vervangen. Uit nader onderzoek blijkt dat het barstje niets te maken had met de oorzaak van de klacht. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
    Jaime
    Samsung Webcare
    w.malestein
    Beste Jaime,Hartelijk dank voor je medewerking! Ik zie mijn gerepareerde toestel graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Een tevreden klant.

w.malestein

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?