Klacht Samsung Electronics: Foto's zoek. Video-opnamen tig keer gedupliceerd.

Ruud van der Knaap

Ik kan de door mij gemaakte foto's (enkele honderden over meer dan een jaar) op m'n SD kaart niet meer met terugvinden en bekijken via Galerij. Zijn deze (wat ik hoop) voor mij onzichtbaar opgeborgen? Recent gemaakt video-opnamen (2 van een paar minuten) vind ik honderden keren terug bij Galerij. Na de update naar de laatste versie van Android werd er al met regelmaat melding gemaakt van problemen met mijn SD-kaart. Dit kan geen toeval zijn en moet te maken hebben met deze versie van Android.

Ik wil m'n foto's weer te zien krijgen

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer van der Knaap,Hebt u mogelijk al geprobeerd om de SD-kaart te benaderen via een computer?Met vriendelijke groeten,Alex
    Ruud van der Knaap
    Ik heb inderdaad geprobeerd de SD kaart via de computer te benaderen. Ik verwacht daarbij JPG'tjes aan te treffen, maar die vind ik niet. Inmiddels heb ik wel de foto's teruggevonden door projectie met Picasa. Ik heb deze gekopieerd naar Galerij in de hoop dat ik mijn foto's naar de harde schijf van mijn computer ter verdere verwerking kan verplaatsen. Ik weet niet in welke directory ze op mijn telefoon zijn te vinden. Ik heb wel een directory aangetroffen met cijfertjes zonder extensie.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer van der Knaap,Ik ga hieronder uit van het feit dat de telefoon via USB-kabel is gekoppeld aan de computer.Indien het foto's betreft die op het geheugen van de telefoon zelf staan, zijn deze op de computer terug te vinden via Computer > [bron van de telefoon] > Phone > DCIM > Camera.Als ze op de SD-kaart staan, is het via Computer > [bron van de telefoon] > Card > DCIM > Camera.Met vriendelijke groeten,Alex
    Ruud van der Knaap
    Ik ben vandaag, maandag 10 februari 2014 van vanmorgen 10.00 uur tot nu 21.45 uur bezig geweest om het laatste voorstel van Samsung: De verkenner gebruiken om op de de juiste plek te komen waar de foto's staan. Elke click op het volgende punt van de boomstructuur leidde ertoe dat de computer uren aan het processen was. Als ik uiteindelijk bij m'n doel was aangekomen, werd er nul komma nul geprojecteerd. Het si toch om gek van te worden. En op m'n telefoon zie ik de gewenste bestanden staan....
    Geachte heer van der Knaap,
    Wij betreuren dat u de foto’s niet meer kunt terug vinden.
    Na verschillende pogingen door u te zijn verricht om toegang te krijgen tot de media bestanden, wilt dit jammer genoeg maar niet lukken. Wij sluiten uit dat dit los staat van het toestel zelf, maar aan de betreffende geheugenkaart ligt.
    Wij kunnen u hierin verder geen ondersteuning bieden en adviseren u om contact op te nemen met de verkoper van de geheugenkaart.
    Ruud van der Knaap
    Ik heb zojuist mijn geheugenkaart verwijderd. Vervolgens heb ik één van de foto's, geprojecteerd via Picasa, als bijlage gemaild naar mijn PC. Deze is keurig aangekomen. Ik heb sterk het gevoel door de eerste lijn support van Samsung vlotjes af geserveerd ben. Mijn problemen zijn begonnen na het (verplichte) gebruik van Kies3. Inderdaad wordt mijn geheugenkaart niet herkend, maar daar staan geen foto's..
    Geachte heer van der Knaap,
    Indien de foto’s niet op uw geheugenkaart staan, maar op het intern geheugen van uw smartphone. Dan adviseren wij u om uw smartphone als extern geheugen apparaat te gebruiken in combinatie met uw computer. Zodoende kunt u zonder gebruik van KIES, de foto’s van uw toestel overbrengen naar de computer.
    Indien dit ook niet werkt, of u hebt nog andere vragen, dan horen wij dit graag van u.
    Ruud van der Knaap
    Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd om de 'harde schijf' van de telefoon te bereiken, met Kies of de verkenner. Ik heb dit al in vorige antwoorden duidelijk gemaakt. De benadering van jpg's is niet meer gegaan na de (verplichte) installatie van het nieuwe Android release en dus het gebruik van Kies3. Wat ik wel 'zie' is binnen de boomstructuur een reeks van bestandsnamen welke zonder extensie uit cijferreeksen bestaan. Dit zouden wel eens de foto's kunnen zijn. Dubbelclick werkt niet.
    Geachte heer van der Knaap,
    Wij begrijpen dat dit heel erg vervelend is, en dat u graag de foto bestanden welke op uw toestel staan wilt bewerken.
    Er bestaat een kans dat de bestanden corrupt zijn geraakt waardoor deze niet meer via de telefoon zelf, toegankelijk zijn.
    U gaf aan dat u wel de mogelijkheid hebt om de bestanden via Picasa te importeren. Als dit de enige manier is, dan adviseren wij u om het via deze weg uit te voeren.
    Nadat uw data verwijderd is van uw toestel, adviseren wij u om uw toestel te resetten.
    Indien u nog andere vragen hebt, horen wij dit graag van u.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Ruud van der Knaap
    Als (ex-) automatiseringsdeskundige zou ik zelf zo bij Samsung kunnen werken en op deze wijze reageren, zeg maar afpoeieren. Het is niet erg oplossingsgericht, maar afschuiven van verantwoordelijkheid. Ik geef het op ........

Ruud van der Knaap

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?